|
|
|
|---|---|
Sthlmsboy76 |
Hejsan måste byta min strålkastare efter ha fått en spricka rakt igenom. Min fråga är hur mycket man måste montera bort för jag har kikat lite och det verkar som man måste ta bort blinkersen först oph eventuellt luft burken för komma åt stämmer detta nån som vet ? |
| Blinkersen sitter bara med ett snabbfäste, en skurvmejsel att peta till plastflärparna räcker..tar typ 30sek att montera bort. Kan ju underlätta om du tar bort luftburken eftersom det är lite trångt där...men det ser du ju. | |
Sthlmsboy76 |
Ok tackar men jag har kommit så långt men glaset verkar ändå sitta fast, kanske är nån korrision eller nåt sånt, men tack ändå får ta i lite mer nästa gång. |
tvåtakt |
Bort med blinkersen. Bort med plastgrejen som sitter över kylaren och fram mot frontplåten. 4 st skruvar med 8-skalle och sedan är lyktan lös. Sedan är det lite olika om det är Bosch eller ZKW, men du ser hur man gör för att byta glaset. Justeringen vid tillbakasättningen kan ev. vara lite bökig. |
Sthlmsboy76 |
Ok tackar det verkar vara krångligare än vad jag trodde då ! |
|
ett tipps bara. byt båda sidorna...annars kan det se dumt ut om ena lampan är ny och fin FLAYEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.