AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
758

Hjälp! Missljud i vänster bakhjul ?

Visa användare
253
nysa81
130i M-Sport 9/2009
Hjälp!!!! Missljud i vänster bakhjul ???

Igår for jag på Shell och på vägen tillbaka hörde jag det fasansfulla, ett missljud från vänster bakhjul, eller i det området.
Det låter som en skiva som är vind/skev, skrapar som om, ni vet då man var mindre och bakhjulet hade blivit skevt på cykeln, det tog i pakethållare eller ramen eller kedjeskyddet, precis så låter det. EN sak till, ljudet uppkommer bara om man kör sakta, så fort man ökar lite så försvinner det.

Hoppas någon kan hjälpa mig snabbt, tänkte fara och lyfta av däcker och se vad fan det kan vara. Är det någon hör som har haft samma problem ?

Bilen jag kör är en 523iA Touring -98

Snälla, alla tips och ideér.

Mvh Fredde N

Bob Marley and the Wailers
Praise Je Jah!!
Lugn det kan vara något så enkelt som en sten som har hoppat och lagt sig på ett olämpligt ställe, exempelvis mellan bromsskivan och plåtkåpan. Kolla detta först...

Kan ju även vara andra saker men kom ljudet bara sådär så är risken stor att en sten har hittat fel.
Lugn det kan vara något så enkelt som en sten som har hoppat och lagt sig på ett olämpligt ställe, exempelvis mellan bromsskivan och plåtkåpan. Kolla detta först...

Kan ju även vara andra saker men kom ljudet bara sådär så är risken stor att en sten har hittat fel.
Visa användare
253
nysa81
130i M-Sport 9/2009
Hej igen

Ja, innan så fanns det inget ljud, kanske det är en sten, skall kolla ikväll, eller kanske om jag hinner på lunchen.

Jag återkommer!
Tack för svar

Praise Je Jah!!
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Hej Nysa81!
Det är med största sannoliket så att det har smygit sig in en sten som jimcar säger. Har råkat utför det på min oxå men på framhjulet. Blev oxå förskräckt eftersom det låter väldigt illa men den försvann av sig själv tämligen omgående.

Mvh
Fred

"Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.."
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Hej Nysa81!
Det är med största sannoliket så att det har smygit sig in en sten som jimcar säger. Har råkat utför det på min oxå men på framhjulet. Blev oxå förskräckt eftersom det låter väldigt illa men den försvann av sig själv tämligen omgående.

Mvh
Fred

"Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.."
Visa användare
253
nysa81
130i M-Sport 9/2009
Hej igen

Nu är missljudet borta, då var det nog som ni säger en sten!

Tack för hjälpen

Praise Je Jah!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.