AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.206

J**ligt konstig grej!

Märkte idag natt när jag körde en grej men anläggningen i bilen.Har kopplat dit baslåda,slutsteg och bytt ut original stereon.Detta gjorde jag när jag köpte bilen.Körde hemåt på natten och hade satt på lite dunka dunka musik.Detta märktes fenomen märks tydligt när man har högt ljud på.Iaf,när jag har ratten rakt så spelar de bra,bra tryck kommer de.Men svänger jag lite med ratten åt vänster så blir ljudet ännu bättre.Mycket mer tryck i lådan och högre.Detta händer endast när jag vrider ratten åt vänster.Fattar ingenting :)

Någon som har varit med om detta eller har en förklaring vad det kan vara???

0km/h - Ventilsmatter 4sek
sw
12
sweone
525 tdsa -92 ac schnit... 18`
TYSKARNA.... kopplar lite udda. om man nu vill kalla det så. första ggn jag kopplade in stereon dog den när jag vred ner ljuset på instrument belysningen *ler* Men nu är det kopplat så att det poppar på halvljus (läge 1) men när jag drar på (läge2) då kommer båda stegen på en gång.... *ler* och nynnar fet trance hihi.... aja lycka till iaf
En sak som kan vara värt att kolla. Är att det kan mycket möjligt vara någonting ligga som ligger och tjuvjordar mot rattstången...... en kabel med dåligt hölje eller liknande.

Lycka till hör gärna av dig om du hittar felet
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
En sak som kan vara intressant för felsökningen är ju om detta kommer av att ratten vrids, eller om det beror på centrifugal kraften. Händer det även om bilen står stilla? I så fall lutar det ju åt något i ratten. Om du måste köra så kan ju felet sitta lite var som helst som gör att exempelvis som jimcar nämner att nått tjuvjordar men släpper om det dras/tippas åt höger...

---
Always Diesel
Har inte provat med att vrida ratten när bilen står still.Skall prova med det också.
Tycker det är rätt irriterande nu när man har lagt märke till de.Man vill bara svänga lite hela tiden :)

Kolla de upp vid vilka tillfällen det händer,händer bara när jag kör.Någon som vet var jag ska börja kolla efter felet???

Ingen som vet något???

Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Kontrollera att allt sitter fast, stereo, slutsteg, högtalare mm. Prova även att rucka på stereon, kontakter mm med stereon på så att du hör om det blir någon skillnad.
Hehe, på min bil lägger ljudet ner lite titt som tätt då man svänger åt olika håll.. Vänster diskant fram och hela höger bak är stendöda.. Har bara inte orken att meka med det dära själv, väntar till en polare dyker upp till jul, så ska han nog kunna hjälpa mig med lite övertalning, haha =)

Visserligen är det väl knappast någe svårt, men det är ju så seeeegt att hålla på me dom gam-grejorna som sitter i bilen..

// Björn Eriksson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.