|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Den är ful som stryk Den är taskigt byggd Den är engelsk Den har en motor från 70-talet Den har en 4-stegad automatlåda Den har baklyktor från en Opel Den är uselt utrustad Den kostar närmre 2 000 000:- Någon som kan gissa vad det är för bil? Mvh, Kalle _____ Länk | |
|
Jag gissar på denna: Länk Hur de kan överleva är ett litet mysterie! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hahaha....fast taskigt byggd är nog lite fel att skriva. Den är den INTE kan jag garantera. I övrigt håller jag med ovanstående....med ett tillägg: Den har ett namn från ett pinsamt dåligt flygplan från andravärldskriget. Den har nog överlevt av samma anledning som alla andra nischtillverkare. /Johan -Mår dåligt utan M20- www.e30klubben.com |
|
|
Den bilen har jag aldrig sett förut.... eller rättare sagt det märket.... dom är som Kalle säger... ful. |
|
|
Tryggve, det var faktiskt samma tillverkare som gjorde flygplanen! Obserfvera luckorna bakom framhjulen som döljer reservhjul på ena sidan och batteriet mm. på andra sidan. (har för mig att det var bagageutrymme bakom framskärmarna på lite äldre modeller!) Deras roadster är iofs "fulsnygg" och rätt brutal! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Vilken bil talar ni om? Nipply |
|
|
Kolla in Johan B Länk i 2:a inslägget ---- Länk |
|
|
Måste nästan vara ett skämt:-) Skulle ha betalt för att köra den bilen... *BAWORAK* |
|
haimaul |
Engelsmän... Typiskt nog har Bristol viss status där. Jag har förstått att man anses vara en särkilt respektingivande excentriker utöver om man kör Bristol. Det är väl kanske den perfekta bilen för fd internatskoleelever som börjar bli gamla och tycker att det är lite dragigt och obekvämt att köra Morgan (med trächassi och teknik från 30-talet...) Liam Gallagher (Oasis) kör f.ö. Bristol. Europeiska bilar är kultur, allt annat är transportmedel. |
|
Yikes! De kan inte laga mat (utom Jamie Oliver då) De kan inte göra bilar |
|
|
Man betalar väl för designen: Länk HAHAHA! /Wille |
|
|
Bilen ser ju ut som om den varit totalsmälld, lagad med plastic padding, och sen målad med roller. Hoho, skrothög.... /Micke |
|
| Tycker det känns rätt befriande att det finns någon som tillverkar en dylik bil och framförallt att det finns en marknad för dessa bilar. Om man tröttnat på att styla sin bil med spoilerpaket, neon, ögonlock och annat kan man ju alltid skaffa en Bristol Blenheim istället...så får man verkligen sticka ut med sin indivdualism! | |
|
Citat från deras officiella sajt: "Bristol is the only remaining luxury car manufacturer under British control" Kostigt att ingen utländsk spekulant vill investera i Bristol? ;) |
|
|
Hade jag varit omåttligt rik, hade jag tyckt det varit kanon att fräsa omkring i en dylik, dom går ju som f-n! ..och ser ut som en Capri, fast värre. = Max. sleeper-faktor! ___ BMW CS #5221 |
|
|
Visst är det Bristol Blenheim 3S Jag menar! Men lite trist av Johan att avslöja det direkt ;-D Här kan ni läsa vad Jeremy Clarkson tycker om bilen: Länk Angående byggkvalitén så tar jag mig friheten att citera Clarkson: "This car looked like it had been made by me. And I simply cannot think of a worse thing to say. It was awful. Beyond awful. The handle, for instance, which you pull to open the glove box was not a handle at all. It appeared to be a 3in length of flex from a 1940s telephone receiver which had been crudely screwed to the wood by someone with the carpentry skills of Alfred, Lord Tennyson. The screws weren’t level. They weren’t the same. And their heads were exposed, burred and scarred. Like they would be if they’d been put there by a poet. So you see, I’ve found more to say about the handle on the Bristol’s glove box than I found to say about the whole Toyota Land Cruiser. And I haven’t even got to the switches yet. The switches were astonishing. Not only did they appear to have been lifted from my grandfather’s mahogany gramophone, which was the size of a sofa, but it seems they’d been positioned on the dashboard in a team-building game of pin the tail on the donkey. Either that or someone fires them at the dash using a catapult and then nails them down wherever they land. “Where’s the switch for the lights?” I asked the minder. “Dunno mate, could be anywhere.” Absolutely. I couldn’t find it but then I didn’t look in the passenger footwell or behind the sun visor. " Enough said?? :)) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Jag kan bara säga att jag håller med Jeremy.... jag har visserligen inte kört den... men den bara så ful... |
|
| Men va f-n? Jag tyckte den va skitsnygg (inte roadstern dock)! Hade det inte varit för priset så hade jag gärna haft en. Det är SÅ en riktig bil ska se ut! | |
| Vad var det någon sa om BMW:s nya design? Något om att man inte skulle ha samma design som alla andra... Här har ni ju en bil som inte ser ut som alla andra, ger mig attan på att ni hade öst lovord över den om det bara varit en blå-vit logga på den? Dubbelmoral! | |
|
BoogieElvis, Udda är inte automatiskt bra. Vilket Bristolen tydligt bevisar. Men eftersom du tycker att Bristol Blenheim är "skitsnygg", så är det uppenbart att vi inte delar samma "smak", och då förstår jag att du inte anser att de nya BMW-modellerna är snygga. I övrigt har jag faktiskt svårt att förstå varför du ens bryr dig om att skriva här i forumet, minst hälften av dina inlägg går bara ut på att klaga på BMW eller på oss BMW-ägare. Inte för att det på något sätt skulle vara förbjudet, men jag tycker att du har en väldigt trist atityd. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Det här var väl det fulaste jag har sätt ( i den prisklassen ) ! Ush,,säker på att den använder te istället för bensin ;) Om jag skulle haft nåt i den prisklassen och det inte var BMW, skulle det varit italienska hästar.. /Eivind |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.