|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Oki då va det jag som misstolkade din kunskap...:0).. 9.0:1 i kompression förhållande ser inte jag nårgra problem att ladda på... finns många bilar som en överladdade med detta komp.förh. orginal.... Mvh Limmet |
|
|
men m vi vänder på saken o kör med original packning o kanske svarvar om kolvarna lite Hur mkt ska man svarva för o få bra komp till o ladda ca 1.0 bar Jag ska turbo konvertera min 535 E28 o vill vara säker innan jag sätter igång KKK K 27 är det diesel turbon eller är det original som sitter på 745? så du menar att original 535 spridare räcker till 300 ärliga hk Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
| k27 e 745 turbon | |
|
sitter turbon på andra bilar eller ? vilka isåfall så man vet när man ska leta på skrotarna hur mkt ska man svara kolvarna för o sänka kompet ? Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
K27:an är inte så vanlig vad jag vet på rak arm så är det bara någon porsche och 745 som har den turbon. Svarva kolvarna så du får ca 8:1 i komp. mvh Kristian |
|
|
Jag tror att Mercedes har ett K27 på vissa av sina lastbilar... Kan inte komma ihåg vilken modell så här på rak arm dock. Plus att det aggregatet antagligen har lite andra storlekar på avgas/turbinhus. Ingemar |
|
|
En bra sida att kolla på lite 745 Turbo info. Länk Ingemar |
|
|
ok det låter som att man få ge upp med att köpa ett 745 grenrör o leta efter en K27 enklast är nog att bygga ett turbo grenrör o leta reda på nån lämplig turbo Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
Ok om man nu skulle vilja svarva koolvarna hur mkt ska man ta för o ladda 1.0 bar ska man svara av hela kolvens övre sida eller är det bara mitten alltså gropen ? Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
Du svarvar i gropen. Hur mycket får nån mer kunnig svara på :) Ingo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.