|
|
|
|---|---|
| Sökte men fann ej allt. Måste man korta kardan eller, lite olika svar. Hur svårt att ändra elen till säkringsdosan? Smidigast att lösa grenrörsbiten? Mvh | |
|
Gällande E28 Inget är direkt svårt beroende på hur händig man är. Grenrören är det lite jox med, elen finns hur många schema som helst man kan kopiera, du använder orginal motorfäste (avgassidans fäste bör förstärkas) Du kan även använda orginal 535 växellåda. Bygga om termostathus litegrann (om du ska ha org 535 kyl) oljekylaren bygger du ihop med M5 motorns oljekyl. M5orna har ju nivåreglering som är kopplad till servopumpen, så ta orginal servopump från E28 och sätt på M5 motorn. Kapa bort hållaren till orginal expansionskärl (insugsgummit vill gärna ha den platsen) Ett chipp kan vara till användning då M5 boxen vill ha en hastighetsmätarsignal från mätaren, den signal boxen får av orginal E28 hastighetsmätare stämmer inte, så den varvar bara till 6500 rpm. Ett chipp från turbocenter hjälper dig med det, då kan man varva 7600rpm. Detta och en held del annat småpill är det. Men jag skulle tro att det rullar 25 st M535 med M5 motorer i detta land, så omöjligt är det inte! En annan sak man bör byta är orginaldiffen på 3.07. Min 535a gjorde vid 7600 varv 85 på ettan, 145 på tvåan, 215 på trean, orkade inte varva ut på fyran eller femman (hade den gjort det skulle det varit 300 resp 360km/h) Sen bytte jag till 3.71 (tror jag det är) diff från en 325 E30. Och då rörde bilen på sig:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.