|
|
|
|---|---|
|
Besiktigade bilen nyss, killen drog svetshammaren rakt igenom tallriken på fjäderbenet fram. Om tallriken inte är helt rötten får man då lappa (svetsa) ihop den? //Ticco www.ticco.com | |
|
jepp, det får man, bara fjäderbenet blir helt så får man lappa och tectyla hur mkt man vill. iaf enligt min uppfattning "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Här går det undan :) Tack! //Ticco www.ticco.com |
|
|
Lite tveksam till det, fråga du på bilprovningen för säkerhet skull. Inte roligt att ligga och svetsa ett par timmar till ingen nytta. =) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag har besiktigat med svetslagade fjädertallrikar dvs inte bytt hela tallriken utan repad befintlig. ///MVH Hasso Länk |
|
Det är rekommenderat att man byter fjädersätet, men det är tillåtet att reparera. Reparerar man ska nytt gods minst motsvara originalgodsets tjocklek/kvalité, och reparationen/svetsningen skall vara fackmannamässigt utförd... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Polar´n köpte lösa tallrikar och svetsade dit på sin 518 inga prob på ombesiktningen. Håkan |
|
|
Håkan02: Ännu bättre, men var hittar man sådana? Jag har letat, men utan framgång :( //Ticco www.ticco.com |
|
|
Mekonomen... bland annat. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Kristian Larsson: Är du säker på det? Hittar nämligen inget på deras hemsida. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Kan det inte finnas som original del? Volvo säljer då sådana som originaldel..fast till volvo kan man köpa mycket som inte går att köpa löst till BMW. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
Kan det inte finnas som original del? Volvo säljer då sådana som originaldel..fast till volvo kan man köpa mycket som inte går att köpa löst till BMW. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
Nopp, BMW vill bara sälja helt ben. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Nu har jag hittat! Haga Karosseridelar i Göteborg har nya skålar för 225kr/st. //Ticco www.ticco.com |
|
| hehe,gamla goda haga karosseridelar!där har man vart många gånger å handlat :) | |
|
Ticco// Mekonomen har bara en bråkdel av sitt sortiment på hemsidan! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Jag ringde dit å dom kunde inte fixa fram nått. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Snacka med polar´n och han sa att de var på utgående när han köpte. Hade tydligen tur att få tag på en men vet inte vilken firma de tog ifrån. Håkan |
|
|
Okey. Nu e det redan historia, bilen lagad å besiktigad :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.