|
|
|
|---|---|
|
Håller på att turbokonvertera min m3:a 94:a. ska dra oljereturen från turbon och den ska går ner i sumpen ovanför sumpens oljenivå! Och frågan är, vilken nivå har oljan i sumpen?? Har ju inte lust att borra 10 hål och sedan kolla vilket det inte rinner olja ur! Är lite dumt kanske :) vart ska jag sedan sätta vevhusventilationen, den ska väl egentligen sättas i insugnings burken, men jag ska ju ha öppet filter! kan man sätta den på insugningsröret, mellan filtret och turbon? Nån som har en idé?? | |
Bmw ludde |
Fyll tråget med vatten, så ser du ungefär. |
|
tackar för det "bmw ludde" |
|
Bmw ludde |
Angående vevhusventilatinen så finns det "små" filter till den som man sätter dit samtidigt som öppet, ser ut som ett litet öppet filter. Går säker att lösa på annat sätt |
|
Om du vill slippa å få in skit i tryckrören så gör du en egen liten behållare med ett litet filter på, men risken är att det kommer lukta jäkligt illa i bilen. Annrs så var det helt riktigt som du själv skrev. //Ticco www.ticco.com |
|
|
ticco: om jag fattat dig rätt så gör jag en liten behållare, där jag i ena änden låter slangen från vevhuset gå in, ett filter imellan och sedan en slang från min lilla burk till insugningsröret?? Rätt? Varför skulle det lukta illa i bilen?? |
|
|
Nej nej... Titta på bilden nedan hur Andreas har gjort, det är bara slangen mellan ventilkåpan och behållaren som saknas på hans bil/bild. Eftersom det blir en öppen vevhusventilation så kommer det att lukta. Länk //Ticco www.ticco.com |
|
| Aha nu fattar jag :) | |
|
En fråga bara, om det nu kommer ojla i den där behållaren. Vart tar den sedan vägen då? Finns det någon returslang ner till tråget sen? Jag ser ingen iaf... Hur funkar det? Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Man tömmer manuellt :) Det kommer nästan inget där, förutsatt att motorn mår bra. //Ticco www.ticco.com |
|
| jag slet bara bort slangen till ventilkåpan, har inte stängt ut en droppe på 2 mån....(Har olja i motorn) :).... | |
| en liten fråga till om olje returen från turbon: Finns det några alternativa ställen att dra olje returen till istället för sumpen?? Som funkar lika bra!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.