|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej,kn ni ge mig anledningar till att inte vinterköra bilen??? BMW - i nöd och lust |
|
Salt?.. annars vet jag inte om det finns någon anledning. Om man inte är rädd för halkan då förstås. |
|
|
kylan sliter juh på motor och drivlina pga mkt kallstarter osv. annars är det juh salt, sand osv som sliter på bilen. annars är det väl inget spec. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
SALT! :) och svårigheten att hålla bilen ren och fin då fingrarna fryser av en om man tvättar bilen. För en sådan som endast handtvättar sin bil dvs. |
|
|
Hehe, bara å härda :) Inredningsmattorna nere vid golvet osv tar väl mer än några timmar att få ren efter en fullbordad vinter (salt, slask, sand, smuts, blöta osv..) med tillhörande vår (lera, damm, allmänt slisk) =) Men egentligen, varför skall man bara köra sin ärade bil under en del av året? Beror ju kanske lite granna på vad man har för bil iofs... Har man en Z3 kanske det inte är så aktuellt, men jag som kör en E34'a.. beror på helt enkelt! // Björn Eriksson |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Det är kul att cyckla när det är -10 Grader ;) |
| är inte bilar gjorda för utomhusbruk? | |
| Jag kör med min bil vintertid också... Dock så måste jag säga att det tar emot, inte så kul när bilen är helt vit av salt. Då får man skynda sig o göra sin "vecko-tvätt" i GDS-hallen på OKQ8. Håller man efter bilen så håller den sig fin. Det som jag tycker är jobbigast är all grus som orsakar stenskott vid möte, omkörningar o dylikt. Man får se till att ingen kör om en :-) | |
|
->Andree Bilar inte gjorda för utomhusbruk. Bilar är gjorda för att läggas i saltlake halva året så att de snabbt rostar upp så att fler bilar kan säljas. |
|
|
janF ok då hade jag missuppfattat lite =) |
|
rsarits |
Man köper väl inte en bil för att inte använda den? OK en Morgan utan tak är lite kallt på vintern. Har aldrig förstått mig på folk som har en gammal och en ny bil som alltid åker i den gamla med motivationen att "det är synd att lägga mil på den nya" det är väl den som tål det bäst? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.