|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet vad som är felet??? Startar ibland och ibland inte. Det surrar från ventilationen mitt i instrumentbrädan (klima) efter att den stängts av. Det gör det mer eller mindre på alla men mycket längre på denna. När man låser bilen så går c-låset upp av sig självt. !"#¤%& bil-!"#¤%&. Enligt BMW-verkstad kan det vara elektronikenheten till AC:n. Nån som vet eller har råkat ut för nåt liknande. BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) | |
|
En diesel har ju förhållandevis lite elektronik, kolla glödstiften och deras elektriska anslutning, samt spridarna... när jag jobbade med fartyg behövde man slipa in spridarna lite då och då för att maskinerna skulle gå bra, har ingen aning om det går att göra på en tds... Centrallåset kan öppna sig om det tror att någon dörr inte är ordentligt stängd, kolla alla dörrkontakter för innerbelysningen... |
|
|
Kan det inte vara för låg spänning från batteriet/ dålig laddning från generatorn? Be verkstan göra ett belastningsprov på batteriet. Ventilationen surrar på alla E34, tror det är spjällen som ställer om sig, inget att oroa sig för. Eller glapp i nån instegskontakt som ovanstående menar. Den kan ju också ligga och suga ström. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
tds:arna modell import brukar ha läckande dieselpump. Kolla på Länk och klicka på "Importerade dieselbilar -->" Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Numer E30 ägare efter en tid med E39. |
|
|
Håller med Asken , kolla batteriet. Jag behövde glödga Isuzu´n rejält innan ett nytt tudorbatteri sattes i. Han var inte svår startad men man var tvungen att glödga långt efter att lampan slocknat. Köpte först ett batteri från Biltema , höll någon månad. Nu med nytt tudor slamrar den igång direkt. Kolla att glödga 2ggr på rad , startar den lättare är det troligt/förhoppningsvis batteriet. Själv så har jag problem med min när den har stått ett tag och är ljummen , kan få gnugga ett tag. W |
|
|
kolla tankpump,förfiltret i tanken min blev mer lättstartade med ny tank pump |
|
|
Svårstartad när den är kall eller varm? Eller båda delarna? Det kan oxå vara "ventilen" som håller kvar trycket i bränslesystemet som är gammal och trött. Då tappar du systemtryck och bilen blir tjurig. Mvh Pär |
|
Diesel_Power |
glör den som den ska då? ja hade en gammal merca där tempgivarna var kassa, så den lura glödrelät å tro att motortempen låg på 80 grader fast den var kall, kan ju alla räkna ut hur mycket den ville glö då :/ är iaf ett tips Turbo Diesel är det enda rätta |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.