AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
843

Då var pärlan avställd snyft...

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Ställde in den i garaget idag och ställde av den efter att ha gjort:
-Tvätt o torkning.
-Vax o lackförsegling
-Olja o filterbyte
-Kontroll av köldmedel
-Fulltankning
-Varmkörning av motor o AC

Så nu får den vila till sista mars då d e besiktningsdags. (Ska stå ut me min A-Ascona, bakhjulsdrift iofs...)

Men man ha ju lite o pilla me över vintern, högtalarkablarna ska dras o inredningen ska tillbaka, putsa lite på motorrummet(vågar inte högtryckstvätta...)
Fälgarna ska av o ytförseglas. Bilen ska dammsugas o rengöras lite innuti.

Hoppas vintern går fort!!!

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Men låter ju som en trevlig vintersysselsättning! Att putsa på pärlan, när alla andra bilar e ute o blir skitiga! *L*
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Ja även om ja hade köpt vintersulor, kört lugnt, spolat av saltet så blir ju bilen skitig direkt bara man kör runt kvarteret o jag klarar inte av att köra runt i en skitig bil!!!!

Så d e ju lite tröst att den e ren hela tiden utan att man behöver göra ngt=))

Länk
Bmw ludde
300+ : hur mycket är din bil sänkt ?
har samma problem, köpte en tokfräsch 320 e36 coupe, hann köra med den i 2 veckor sen ställde jag av den :( det kommer att bli en lååång vinter, tänkte ta ut min i mars/april...men det känns ändå bra att den står i tryggt förvar, så kan e30'in få sitt nu under vintern :)

BMW, Bayerische Motoren Werke
Vet hur det känns B-O :( Minin står också undanställd nu... Så man får sladda runt i en Volvo 945 Turbo istället :)

/Johan

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
>BMW ludde, den är bara "10000-mila sänkt", alltså inget gjort med den... funderar dock på ett par centimeter...

>Bmwfreaken, ja vill oxo ha en E30 men d kommer om kanske 2 år om ekonomin tillåter. man e ju Bmwfreak=) ja då får vi sörja vintern ihop men gasa snö desto mer... brukar kona upp lite om vintrarna=)

>Johan99, japp=(. mina opelhästar e inte så friska för tillfället, bara 75% av cylindrarna funkar(o nej- det sitter ingen 12:a i den...) men nu ha ja ju lite tid o pilla me den så vi få c om ja hittar ngt... du ha ju lite mer krut, d ska ja oxo ha kanske redan nästa vinter... men nu e ju opeln skattefri o besiktigas bara vart annat år så den e ju en ren inkomstkälla=)
du får slå en pling när du har lite tid över!

kändes tungt sista resan till garaget... kan tänka mig hur d blir o sälja den...

Länk
B-O: Ja jag är hemma mån-tors i veckorna så vi kan väl höras och hitta på nåt...?

/Johan

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
>Johan, ja du kan ju hjälpa mig o lista ut vilket dimljus som e vilket...

inga andra som saknar sina avställda älsklingar lr ska pilla me dem över vintern?

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.