|
|
|
|---|---|
|
Ställde in den i garaget idag och ställde av den efter att ha gjort: -Tvätt o torkning. -Vax o lackförsegling -Olja o filterbyte -Kontroll av köldmedel -Fulltankning -Varmkörning av motor o AC Så nu får den vila till sista mars då d e besiktningsdags. (Ska stå ut me min A-Ascona, bakhjulsdrift iofs...) Men man ha ju lite o pilla me över vintern, högtalarkablarna ska dras o inredningen ska tillbaka, putsa lite på motorrummet(vågar inte högtryckstvätta...) Fälgarna ska av o ytförseglas. Bilen ska dammsugas o rengöras lite innuti. Hoppas vintern går fort!!! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk | |
| Men låter ju som en trevlig vintersysselsättning! Att putsa på pärlan, när alla andra bilar e ute o blir skitiga! *L* | |
|
Ja även om ja hade köpt vintersulor, kört lugnt, spolat av saltet så blir ju bilen skitig direkt bara man kör runt kvarteret o jag klarar inte av att köra runt i en skitig bil!!!! Så d e ju lite tröst att den e ren hela tiden utan att man behöver göra ngt=)) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
Bmw ludde |
300+ : hur mycket är din bil sänkt ? |
|
har samma problem, köpte en tokfräsch 320 e36 coupe, hann köra med den i 2 veckor sen ställde jag av den :( det kommer att bli en lååång vinter, tänkte ta ut min i mars/april...men det känns ändå bra att den står i tryggt förvar, så kan e30'in få sitt nu under vintern :) BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Vet hur det känns B-O :( Minin står också undanställd nu... Så man får sladda runt i en Volvo 945 Turbo istället :) /Johan |
|
|
>BMW ludde, den är bara "10000-mila sänkt", alltså inget gjort med den... funderar dock på ett par centimeter... >Bmwfreaken, ja vill oxo ha en E30 men d kommer om kanske 2 år om ekonomin tillåter. man e ju Bmwfreak=) ja då får vi sörja vintern ihop men gasa snö desto mer... brukar kona upp lite om vintrarna=) >Johan99, japp=(. mina opelhästar e inte så friska för tillfället, bara 75% av cylindrarna funkar(o nej- det sitter ingen 12:a i den...) men nu ha ja ju lite tid o pilla me den så vi få c om ja hittar ngt... du ha ju lite mer krut, d ska ja oxo ha kanske redan nästa vinter... men nu e ju opeln skattefri o besiktigas bara vart annat år så den e ju en ren inkomstkälla=) du får slå en pling när du har lite tid över! kändes tungt sista resan till garaget... kan tänka mig hur d blir o sälja den... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
B-O: Ja jag är hemma mån-tors i veckorna så vi kan väl höras och hitta på nåt...? /Johan |
|
|
>Johan, ja du kan ju hjälpa mig o lista ut vilket dimljus som e vilket... inga andra som saknar sina avställda älsklingar lr ska pilla me dem över vintern? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.