AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.110

BMW 530 Diesel Touring

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Helt otroligt så billiga de är i Tyskland.
110.000-120.000:- för 99-00 or.

Av vilken anledning är de så billiga?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det finns bra många fler dieslar på kontinenten än här!

Mvh
De har i allmänhet rullat 30-40000 (dvs 10000 per år) Är i dag backade o klara för export.

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Nej, dom har gått ca 16.000 mil
Finns de som gått 25.000 mil oxo men dom sorterar man bort.
Tyskarna skruvar inte mätarna.
Usäkta.... Tyskarna skruvar INTE mätarna???
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
o, men dom dokumenterar det isåfall.
Men det är sällsynt.
Och sen när blev det så att Tyskar inte fuskar mätare ?? Det var ju de som kom på konceptet (fuska så det inte syns)...Allt föra att slippa straffavgifter vid leasing.. Inte har det varit så under de snart 15 år mina vänner varit i import branchen i allafall, Lätta svenskar och även tyskar för den delen, går kanske på den myten men inte jag, Jag har nog hämtat xxx biar åt diverse svenskar som varit backade först när Handlaren sålt bilen i Tyskland (ofta ned till 15-16000 vid 3-4 år gamal) Här säljes bilen ofta till en exportör eller för den delen importör och bilen går på export / reimport. Stannar bilen i tyskland under ett antal år följer ett antal småbackningar och såsmåningom landar mätaren slutligen åter på ca 15-16000 vid ca 8 års ålder för att stanna där eller sakteliga vandra upp mot 20 och i sällsynta fall över 25ooo, oavsett ålder o skick. Går bilen på export så hamnar den ofta småsmåning i Svedala besiktigad direkt på privatperson , gärna importerad via någon suspekt kommissionär eller annan variant på kompani eller handelshus som garanterat lyft moms i någon vända. I Inväntan på regbeiktning sker den extra stora inpektion 3 som bara görs på BMW som gått på export. Där ingår nyprogramerad ljusmodul samt en splitt ny servicebok. På de bilar som är ca 3 år gamla hamnar mätaren efter en INSP 3 ofta på 4-6000 och bil säljes under epitetet "som ny", bilar med ca 6 år på nacken hamnar mätaren ofta på 12600 och vid 8 år run 16000. Om bilen är en "ärlig" långmilare och rullat ca 30-35000 efter 3-4 år får bilen den RIKTIGT stora inspektion 4 o där ingår ny ljusmodul så det slipper stå 999999999 samt ny nyckel och 8300 mil på mätaren och i nyckel Även i denna service ingår det en ny sevicebok.

Gamla 735 or från 88-89 hade rullar ca 16 -20000 mil när jag tittade på dem i början av 90 talet (91-92), det har de fortfarande gjort, mkt konstigt...
(Nu är jag väl ändå väl cynisk eller ??)

110 KSEK kostar de allra billigaste 99orna oftast med påver utrustning(t ex manuella eller utan multiratt och dyl)....inte så konstigt det finns en del 523/528 99or som också kostar runt de pengarna.
Bilarna är 4-5 år gamla (märk att jag menar modellåret 99!) samt e60:n nu funnit i några månader på marknaden vilket drar ned intresset för e39 kombi innan faceliften.

/Simon
Vem går på att en BMW M5 t.ex -89 för 3.500e gått 11.000mil? Inte jag. Vid 11.000 mil har bilen behövt ca 5 oljebyten 3 inspection 1 och 2 inspection 2. Om inte Bob the builder har dragit cement i bakluckan till arbetsplatsen varje morgon, borde denna bil vara i toppskick förutom lite rost, om den stått ute varje natt, för om det är nåt E34 kaross är bra på är det att inte rosta.

I tyskland, änn en gång, kostar "korrigering av mil" , vilket inte är olagligt, ca 50e. Varför inte göra det? Lönar sig definitivt.

Nu kan man fråga sig, farför köpte t.ex jag i våras en M5 med 20.000mil på mätaren? Jo för varför köpa en med 10.000mil på mätaren men ändå samma pris? -Svar varför lura sig själv? Skulle bilen med 10.000mil vara ärlig skulle den gå som smör i solsken.

Tyskland är det sista land jag skulle köpa min bil från. Köpte min nuvarande M5 från Sverige, och är super nöjd med min 20.000mil M5, för den är lika tajt som min Finsksålda 520 -98 med 7.500 mil på nacken.

Nu då Finland har sänkt bilskatten på importerade bilar. Kom över hit och titta på de mindre seriösa bilfirmorna och privatsäljares nyimporterade fynd. Ca 30% billigare än en "finsk" bil.

Annonsen kan låta.

BMW M5 -91 82.000km
Underbart exemplar av denna special version av BMW's 5-serie.

Då man går och titta på bilen har dom dumma jä..arna inte ens brytt sig om att byta det man direkt ser slitage på.
Ratt, växlespak, förarstol. Dessa kan vara totalt sönderlitna.
Man frågar försäljaren varför? -jo ägaren var stormrik, och inte brydde sig om sin stora nyckelknippe....

Kan det påverka ratten och växelspaken?

Om jag istället för sverige köper någon bil i framtiden från Tyskland, kommer jag att ta men min Kusin som bor i Österrike och låtsas att det är han som köper bilen ända tills köpbrevet skrivs.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.