AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
8.750

Fick mina dubbel-xenonljus i går.

Sida 1 av 5
Jag har som sagt fått på mina nya ljus. Skillnaden från för är att jag har även xenonlampor i heljusen. Man kan väl säga att det är en viss skillnad. Det lyser mycket vitare/blåare och bra mycket längre... man får lite känslan av att man sitter i en lastbil med helljuset på... ja, nästan i alla fall.

Var köpte du dem och vad kostade de?

Är det xenonbrännare med H7-sockel? Eller möjligen HB-sockel?
Du har inga bilder eller nåt?

FP
Jack Bauer: Jag köpte BMW orginal grejer. Alltså två nya styrenheter och två xenonlampor. Sen hjälpte en polare till mig att bygga om mina lampor.

folke: Det är alltså dubbel-xenon. Så den vanliga lampan som sitte i heljuset är alltså utbytt mot en xenon dito.

Jo jag fattar. Men hade du HB eller H7 innan, dvs E39 före eller efter 2001 (facelift i ditt fall isf)? En vanlig xenonlampa har ju D2S-sockel, som ser helt annorlunda ut. Hur fick han dit den? En närbild både framifrån och baktill på strålkastaren hade varit superbra.

FP
Ja... folke, jag vet som sagt inte hur han har gjort. Jag har ju -01/angeleyesen på min bil... och man måste som sagt bygga om det på något sätt... men jag vet inte hur. Det är ju en polare till mig som har byggt om det. Man ser inte så mycket på baksidan... amn ser typ två styrenheter och två sladdar.

Vet inte om man vågar skriva mera här??
Jag mailade Powercrev, hoppas det går att rensa bort. Mycket mysko, verkade som det började mata upp inlägget innan jag lagt till sista meningen, och sen flera ggr per minut. Huga!

OK med ombyggnaden och att det är på ett -01 system. Då är det en H7 från början, det finns visst pirat xenon med H7 sockel tror jag, vore intressant om det är en sån lampa eller om han har micklat med D2S-lampan. Den är ju mycket större än H7 i fattningen. En närbild framifrån på strålkastaren kanske kan "belysa" frågan lite, och även baksidan som sagt, allt är intressant.

FP
Det jag vet är att det är bmw-orginal grejer i alla fall.... det är inge piratgrejer... Jag ska ta bilder när jag får tillbak min kamera som är på utflykt tills i eftermiddag.

OK. BMW har ju inga xenonlampor i några helljus så något special måste det vara. Drivenheter osv är säkert samma som på halvljusen men hur är lampan fixerad vid reflektorn?

FP
Som sagt, d enda som har xenon orginal till helljus är VW Phaeton. Vi väntar på bilder!!=)

Ny bild 19 Nov-
Länk
Jo, drivenheten är den samma... som sagt... jag vet inte riktigt hur han gör... men bra blir det.

Bilder kommer efter helgen... jag ska försöka lägga upp dom på sidan... annars får jag maila.

De första bilar som hade bixenon, alltså både hel och halv ljus
xenon var porsche ( turbo-mod) och Mercedes cl ( stora coupe ).
Sedan har ju andra kommit med det också!!!!
We
192
Wengen
528iA-98
S 328 R: Suck, det där vill jag också göra på min bil. Kan du inte fråga din kompis hur han byggde om från en H7 sockel till en som passar en D2S lampa.
Kan tänka mig att det blev kanonbra, helljus med xenon det är grejor det....
Om du inte kan lägga ut bilderna så vill jag hemskt gärna att du mailar dom till mig. Skulle också vara av intresse att se vart och hur han monterade dit de nya boxarna.

/Wengen
Ja... det blev väldigt bra ska jag säga dig.... jag tror inte han ill säga det... men jag kan fråga.

Han monterade dom nya tändenheterna bakom dom som är till halvljuset. Jag ska ta lite bilder och maila över dom.

We
192
Wengen
528iA-98
S 328 R: Tack på förhand.

/Wengen
Vill bara tillägga att bi-xenon inte är xenon på både hel och halvljus utan att halvljuset lyser när man slår på helljuset.

99% av alla bilar idag med xenon-ljus är bi-xenon.
Jo... det är jag fullt medveten om.. detta är "dubbel-xenon"

S 328 R:

Förstod att du vet det, men "Danijel" verkar ha fått det om bakfoten...
Okey....

S 328 R: Du får gärna maila om du tagit några bilder.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.