AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.009

Öhlinare till E36

Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Är det helt sinnesjukt att tjacka fullt ställbara öhlinare till "familjebilen" (knodden skall ju kunna studsa runt i bilen utan ryggskador också) eller är det värt det?

Skulle få ge 6 papp för en uppstättning. Blir det MYCKET bättre. Någon som har någon erfarenhet.
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Kom igen nu grabbar. Någon måste väl ha lite pejl på detta.
Mr
30
Mr PB
E36 328 IM TOURING -98
Känns nästan som lite "over kill" på en familje bil. Ska du ha något utbyte av dem så måste du ju kunna justera dem optimalt för olika förutsättningar, och hur ofta gör man det. Kör man däremot jäkligt aktivt eller på bana så kan det nog vara en god investering. Öhlins är ju trotts allt en av världens absolut bästa dämpare.. Men det kanske är bättre att sattsa på ett par färska orginaldämpare till en familjebil.
bl
2.294
blixten
325i -88
Du får helt säkert mer glädje av öhlinskit än häftiga fälgar om du gillar köra fort när det svänger.
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Tack för tipsen grabbar. 330XiA: jag måste kolla vad det är för prylar lite mer noggrant. Trodde att det bara att det fanns en modell som var fullt justerbar.

Har egentligen bara kunskap om sådant från mina cyklar, och de har alltid gått att justera utan att demontera. Det du tänker på är att man skulle byta brickor i dämparna då eller? De jag (kanske) skulle köpa är med utvändig justering. Men en bra synpunkt. Får kolla upp det helt enkelt.

Ingen annan som tycker något?

Tack för hjälpen
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Kollade in www.ohlins.se och hittade numret till säljare i Sverige. Det finns bara en sats till E36 (inga jobbiga val här alltså) och den kostar 19,200 bagis.

De är justerbara utifrån med små skruv. Verkar OK

Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
De är ställbar kompression och retur på dem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.