AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.984

Årets bil - den alternativa tävlingen

Sida 2 av 2
Fast går man på design så tycker jag Aston Marin DB9 är årets hetaste kandidat, eller är det kanske en 2004?
Stilren och klockren design!

/Wille
haimaul
CoolBlue...:

Enligt Jeremy Clarkson fick han och de andra som provkörde den dag två under pressdagarna bara köra den på några avstängda spikraka vägar i östra Tyskland just för att nån dagen innan hade lagt i tvåan i hög fart och, citat: "skickat motorn till Polen". Kan ju iofs vara JC:s roliga sätt att formulera sig på snarare än sanningen...

Intressant förresten att se att många gillar nya 5-serien bättre än nya 6-serien.

Europeiska bilar är kultur, allt annat är transportmedel.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
(haimaul);
Årets bil skall ju bla spegla den inverkan lanseringen av en viss bilmodell har på omvärlden - och då helst i positiv bemärkelse; dvs vad den tillför bilvärlden.
Med detta i åtanke är ju 5-serien "viktigare" (?) än 6-diton, pga dess insteg i E60-serien med en massa fräcka gimmickar (varav de flesta (alla?) i och för sig redan återfinns på redan befintliga bilar...).

___
BMW CS #5221
Haimaul,

6-serien förtjänar inte att bli årets bil 2003 eftersom den inte kommer finnas tillgänglig förrän nu i december eller 2004. Dessutom var ju E60 (och E65 så klart) först med stora delar av den nya teknik som kommer återfinnas i E63 och är dessutom en lite mer "normal bil", därför tycker jag den är en värdigare kandidat.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
El
338
ElNiko
325iT-92
MAZDA RX8

Modiga killar som vågar sticka ut med en wankelmotor mitt bland alla turbos och tdi, sen skadar det ju inte att den både är snygg samt har unik "fyrdörs"-konstruktion. Ska dessutom tillägas att hela drivpaketet sitter bakom framaxeln. Wankel motorn är för övrigt på 240kusar och hittas vid 8200 varv, maxvarv ligger väl en bit däröver... Tung vill ha faktor i min värld iaf...
/Niklas
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
ElNiko;

håller med om att RX8 är en god kandidat, men självmordsdörrarna är inte unika, eller nya.
(Men Mazdan är nog den enda sportbilen som har dessa?)

___
BMW CS #5221
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Med risk att låta väldigt inskränkt så röstar i alla fall jag för M3 CSL. Jag har aldrig direkt varit en Ferrarri människa. Jag gillar dom bara inte. Porsche är snygg, men inte så otroligt. Jag håller i på M3:an...

MVH Morgan.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.