|
|
|
|---|---|
Tore |
Glad morgon! Kul att komma ut imorse o se bilen stå på ett reservdäck från grannens bil och på hans domkraft, minus mina fälgar o däck. Larmet hade inte gått för det hade jag hört o låsbara hjulmuttrar gör ingen nytta. Skulle vara tacksamt om någon ser/hör ngt om nya michelin alpindäck (205/65/15) på BMW-fälgar (gbg-området). Mvh Tore |
|
Varför blir jag inte längre förvånad över sånt här för??? Tråkigt Tore, hoppas du kan lösa det med försäkringsbolaget och låt oss alla se fram emot en högre premie nästa år... ;) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tråkigt, men varför lånar grannen ut vertygen :)) ///MVH Hasso Länk |
Tore |
Snälla grannar det finns, men han får allt vänta med att få tillbaka reservdäcket o domkraften till jag kan sätta på andra fälgar. En kompis råkade ut för samma sak för ett antal år sedan. Och för några veckor sen blev en annan av med sommardäcken o en vecka efter att vinterdäcken var på blev de också stulna. Så jag får också tänka på att det kan hända igen, för tjuvarna vet ju att jag måste på med nytt. /Tore |
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Jag undrar om det är några som har graverat in personnumret på fälgarna? Då är ju chansen större i alla fall att få se dem igen. Det slog mig när jag läste detta att det ska jag nog göra. Cyklar hör man ju ofta att man bör märka (och det har jag gjort) men inte annat. Låsbara muttrar har jag, men de går ju att få bort. Undrar om grannen är inblandad?::)) Mvh Rolf Black shining beauty |
|
Otroligt. Eller igentligen inte. Sverige måste ligga rätt högt på listan med vandalisering, stöld av bilar och utrustning. Ni måste ju ha många professionella ligor där. Visst finns det hemma i Finland också, men inte alls på samma sätt. Har aldrig sett en bil i Helsingfors som varit upp pallad på 4st träbitar, dock såg jag senast när jag var i Stockholm 2st. Ena en BMW andra en Mitsubishi. Kanske lägga alla bultarna låsbultar? Dessutom av olika typ. Tycker tjuvarna skulle söka sig ett lättare kap då? |
|
Tore |
Det ligger lite i det med att ha olika låsbara muttrar. Fast tjuvarna har väl alla tänkbara nycklar ändå. Får kedja fast däcken i asfalten el. ngt när man parkerat :) /Tore |
|
Tore: Har ditt larm en nivåsensor så att de ska larama när bilen hissas upp? BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Brukar var bra att ha två låsbultar per hjul, en av varje typ invändig(typ torx) och en utvändig. Då kan de iaf inte slå på hylsorna. Intera Sverige tillverkar specialbultar som är mkt svåra att forcera, de svarvas till samma diameter som hålet och fyller således hela hålet så man inte får in ngt annat runt. Fast bästa låsningen är ju bmw´s egna låsbara bultar, de får man ju knappt av trots att man har nyckeln.... |
|
| kanske några klistermärken på bilen? typ, suport your local bigred machine, eller suport 81 gothenburg, eller dyligt,protected by smith and wesson är ju en klassiker,blev själv av med stereon för ett tag sen(e34) och pizza bagarn här i byn blev av med hjulen på sin e28 nån månad innan,den står forfarande platt på backen utanför pizzerian. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.