AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.745

PROBLEM MED CABEN

Sn
41
Snow
M5 -95
Nu har jag fått problem med caben!!
Bilen var inne i verkstad efter växellådsbyte och nu när jag äntligen tagit ut den så öppnas inte caben??
Hört rykten om att man får problem med caben om man drar spaken under baksätet....provade det en gång under sommarn men fick tillbaks motorernar rätt...(inget svårt)...men nu är det ett annat skumt fel...jag har uppmätt strömmmen från cabmotorn och den får ström...har kollat att cabknappen funkar..det gör den....har laddat cabmotorn med ström o den snurrar....kollat alla säkringar som tillhör caben...inget fel med de..!
har fått råd om att gå nollställa cabmotorn?...men det gör man väl bara om man dragit spaken så att alla kuggar hamnat rätt???......

M5 POWER
ha
184
hakgle
325i Cab -92
635CSi -85
Här är en instruktion hur man synkar cab-motorerna på E36.

Länk

Håkan
Sn
41
Snow
M5 -95
Tack för länken håkan....men den delen har jag gått igenom under sommaren...öppnade baksätet o såg den röda spaken...det kändes som om jag var tvungen att dra spaken :)))....då föll motorerna ner....det är inte så svårt att fixa de om man är lite händig...men under tiden då motorerna var "nere" så kunde man ändå få snurr på de om man tröck in cabknappen(som öppnar caben)....men nu går inte ens det...motorerna snurrar inte men vet att de funkar...

Caben Med Flames
gl
52
glader
bmw525ia msport touring -03
Har precis gjort samma sak!!! Dragit i det röda stora nyfinka handtaget..... det kostade mig 700 på bmw att nolla datorerna så nu sitter det en prislapp på handtaget. bästa tippset är att åka till bmw och köra den i datorn

Sn
41
Snow
M5 -95
heheeh prislapp på handtaget...de smart :))..
aja men jag tror jag ska ta den till bmw solna så får de försöka hitta felet...skriver tillbaka om det bara va att gå nollställa motorerna....

Caben Med Flames
Sn
41
Snow
M5 -95
OK PRISET I FÖRSTA HAND BLEV 9300 kr FELET VAR STYRBOXEN TILL CABEN SAMT SMÅDELAR,MEN BMW SOLNA VAR DYRA!!!!!.....FÖR DE SOM HAR PROBLEM MED CABEN:::

Caben Med Flames
cane
Låter suspekt att cab styrboxen dog samtidigt som bilen var inne för ny vxl låda... var det så? Man undrar ju om det hänger ihop sas.
Co
85
CostasA
330ci -02
Kör du Taxi?

Ang. taket på en öppen bil.
Det kallas inte för sufflett, det heter så på riktig svenska. :)

"Cab" ( =Amerikansk taxi)

Cabriolet är karosstypen på en bil utan tak.

tjing tjong
skrivet med glimtet i ögat :)
Co
85
CostasA
330ci -02
nu rättar jag mig själv

att en cab/cabriolet, äsch en personbil med nedfällbart tak, i USA betecknas Convertible och inget annat.

Co
85
CostasA
330ci -02
nu går jag å lägger mig :)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Cabriolet är ett svenskt ord. (cabriolet cabrioleten cabrioleter)

Cabriolet används även på engelska men convertible är vanligare.

Cab är däremot taxi och inget annat, som sagt.

Sov gott :)

D-diddy
men om du har bytt växellåda så tänker jag iaf. så här. sufletten går inte att fälla om man kör mer än 5-10Km/h har dom/du glömt sätta dit sladden som känner hastigheten?
Bara en tanke.
David.
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Har också problem med cabben sen jag lämnade den in på bakruts byte har den strulat sen dess,jävla piss
Visa användare
93
Bogge
325iA Cab -94
320i Sedan -91
nolla datorerna?? de lura dig kan jag säga det behövs inte nollas några datorer inte... bara att trycka moterna tillbaka i sitt läge och se glad ut... jag gjorde det själv idag efter att dragit i spaken.

---
I'll catch you on the flipside! /Bogge.
Länk
Sn
41
Snow
M5 -95
man behöver inte nolla motorerna...om man är händig så kan man det ;)...men det finns ju de de som inte kan..!!...men tack för att du visar din sida..."jag kan allt om bmw" haha

Caben Med Flames
Visa användare
93
Bogge
325iA Cab -94
320i Sedan -91
Man behöver ju inte vara händig det är det som är grejen... bara att lossa 2 pluggar som håller mattan på plats och sen trycka tillbaka 2st motorer click... click på sina platser. Det är gjort på 5 minuter.
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Man kan behöva nolla snka motorerna om man fält cabben upp eller ner efter att ha dragit i handtaget. jag gjorde samma nyfikenmisstag (drog i spaken) och jag provade att fälla cabben upp och ner med handkraft och sedan var det inte bara att trycka tillbaka motorerna. Min BMWverstad hjälpte mig iofs utan kostnad men någon form av synk krävdes.

/Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096

Länk
D-diddy
ja man ska väll lägga ner sufletten manuellt och sen trycka på knappen (åt fälla-ner-hållet) i 12+6 sekunder för att synka motorerna har jag läst någon stans.
Själv fällde jag ner den manuellet och sen sträckte jag alla vajrar med tungt våld tills det funkade igen. ;)
David

"The unattainable is invariably attractive"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.