AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
888

Lübeck över helgen, vad se i bilväg?

Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Kommer att köra ner till Lübeck över helgen. Har ni något tips på vad som är sevärt i bilväg i den trakten. Kanske någon vettig styling/tuning firma som har öppet, bilfirmor av intresse, eller något annat bilkulturellt? Har du något tips?

Mats

ArctisZ3
Jag vill citera Autopowers fina import guide:

Geografiskt finns det stora skillnader på bilutbudet i Tyskland. Mycket generellt går det att säga att lyxbilar är dyrare och sämre ju längre norrut man letar. Detta beror på alla skandinaver, ryssar, polacker osv som köper bilar runt Hamburg, samtidigt som lyxigare bilar är vanligare söderut. Spanjorer, italienare och fransmän köper oftast billigare dieselbilar, vilket gör att sydtyskland är dammsugna på dessa samtidigt som dessa är vanligare i norra Tyskland. Kort sagt finns de finaste bilarna till bäst priser från mitten av Tyskland och söderut.

dvs titta gärna men i nord tyskland finns sällan några pärlor eller "klipp" så käka marzipan drick Glühwein och köp öl i stället

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Kanske ska tillägga att jag inte ska till Tyskland för att köpa bil, men tänkte att när jag ändå är där så kan jag ju få ha lite kul också, lite ögongodis...

Mats

ArctisZ3
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Finns många bilfirmor i ytterkanterna av staden...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.