|
|
|
|---|---|
Lille |
jag har acc men de går inte att trycka på knapparna till ac samt bakrutevärmen det fungerar endast i bland ungefär var 10 gång man startar bilen. och då fungerar allt perfekt men vissa stunder går de inte att få någon värme bara kyla och vissa stunder är de som en bastu i bilen vore tacksam om någon kunde hjälpa mig. |
|
Om kylsystemet har luft i sig kan såna problem uppstå... Mvh |
|
| Nu pratar jag om motorns kylsystem inte AC:n! | |
|
hade liknande problem i min bil.... Prova att tömma all vatten eller glykol i kylsystemet...få ut all luft!!de viktigt!...sen fyller du på ny glykol i kylaren o då o då så tar du tag i kylarslangen o pumpar på den....varje gång du lakt i lite glykol....(allså fyll inte all glykol direkt...häll i lite lite och pumpa med kylarslangen medans kylarlocket e öppet)...o självklart ska bilen stå på medans du håller på med allt detta Caben Med Flames |
|
Lille |
har provat och lufta systemet samt bytt termostat men de e nått fel med elektroniken... |
|
dra ur minus sladden ett par minuter o prova starta o kolla om nån förändring sker.. Caben Med Flames |
|
Lille |
har provat de med men de funkar inte heller de nått mystiskt fel för de e ju tre knappar vid klimatanläggningen en till ac en till bakrute värmen och en till cirkulationen. men om man har kört med motorn i gång ca 45 min så går allaknappar i gång och de går inte att stänga av dom.. |
|
Finns ju en värmeventil som styr med elektromagneter,kan kanske vara nått skumt med den!brukar ha en tendens att kärva fast. På min bil hade en tråd bränts av så ibland kom det ingen värme å ibland var det som en bastu! Mvh |
|
|
Värmepaketet Caben Med Flames |
|
|
Hej Hade liknande problem, Bytte filter och "kylflänsar", även hela displayen. Det började med att filtret var igensatt vilket gjorde att resten brakade ihop. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.