AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.584

Original BMW Soundsystem

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Är det någon som har observerat hur mycket ett original BMW Soundsystem (HIFI Lautsprecher) kan kosta begagnat, på skroten eller på Autopower-börsen eller något annat ställe? Då pratar vi det systemet som är till E34 och E32. Jag tror att Nokian tillverkade det ljudsystemet. Kommer inte ihåg hur många högtalare som det är men det finns i alla fall ett slutsteg samt 2 stycken små diskanter i sidofönsterna fram. 4 Stycken högtalare fram (2 vid framrutan och 2 vid golvet) och 2 stycken bak i hatthyllan. Hur mycket kan allt detta tänkas kosta?

//Schnitzer

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag gissar 1000-1500kr? Om det är enkelt att få tag på det vet nog andra bättre. JAg tror det var ovanligare tillbehör förr.... Mängden arbete för att få det att passa lär nog vara ett par timmar:)
Mvh
Asken
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Låter som ett tråkigt monteringsarbete, ursch!

//Schnitzer

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tyvärr låter inte BMW:s soundsytem speciellt bra!

Svagaste länken är nog högtalarna, men även förstärkarna är rätt dåliga!

Skulle personligen satsat pengarna på "eftermarknadsprylar"! (nya eller begagnade)
Mer ljud för pengarna helt enkelt.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Johan B: Är mycket nöjd med d ljud jag har i min 328:a E36. BMW org. stereo med H/K-tillägget (högtalare och slutsteg). Fint ljud och fullt tillräckligt bastryck enl. mig. Menar du att du anser att dessa delar är dåliga, om du jämnför med "eftermarknadsprylar" i samma watt och storlek.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jimmy, ja!

För samma pengar som BMW:s hifi-system (även H/K) får du mycket bättre ljud om du köper eftermarknadsprylar. (under förutsättning att du monterar dem på ett vettigt sätt)

Men det blir ju lite jobb iofs...och kanske inte lika integrerat i bilen utseendemässigt.

Jag tror att det är just högtalarna som är svagaste länken i hifi-paketen! (men även kablar mm. är rätt klena!)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
"Schnitzer" om intresse finns så tror jag att jag har original förstärkare liggandes i garage som bortskänkes . Har setat i en E34 , vet dock inte om det är buissnise eller proffs. .

Mail mig om du vill att jag letar ret på denna !

personligen skulle jag köpt "beg. annat märke" och skruvat i då du får ett garanterat bättre resultat .

///MVH TONY
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.