AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.138

TDS:en verkar tappa kontakten med gasreglaget

Ro
142
Rola
525TDS Touring, 850CSI
Ibland när jag skall starta min 525 TDS -93 (E34) så går den några sekunder på lågt varv innan den dör, eller så går den på 500varv utan att reagera på gaspådrag. Efter en stund (oftast 10- 20min) så går den normalt igen. Jag tror att gaspådraget styrs elektroniskt, men sitter felet i dieselpumpen och går det i så fall att laga den eller måste man byta hela dieselpumpen?

Kör så det ryker
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
Hej
Jovistt, du har ett bekymmer med din dieselpump, ofta när ställverket är på G att pajja.
En ny pump löser dina problem.

MVH Göran dieselmeken Lindgren
Ro
142
Rola
525TDS Touring, 850CSI
Det kan alltså inte vara bränslefilter, bosterpump eller luftinläckage?
Om man köper en renoverad pump, är ställverket också renoverat då, så inte samma sak händer snart igen? Det skall väll finnas en firma i Hälsingborg som säljer ren. pumpar till BMW?

Hur är motorkaraktären på de nyare BMW-dieslarna? Är de mer som VW-Dieslarna att nästan all effekt kommer redan vid ca 2000v och sen händer inte så mycket mera?

Kör så det ryker
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Firman du nämner i HBG är den här Länk
Wi
222
Wille
330xd/t -02
Provade nya 530d för några veckor sedan.
Slut efter 2000varv?? NEJ NEJ NEJ, mycket kvar, hur mycket som helst. Ville inte tillbaka till min bottenslöa 525:a igen.
Saknade bara manuell för att testa hela registret, för automten tenderade till att göra kickdown tidigt vid lite gas ochså även i manuellt mode!
Varför manuellt läge som inte är manuellt och varför urkopplingsbar antisladd när den inte blir urkopplad, ett slöseri med knappar och pengar!!

Skulle påstå att 520d känns att gå bättre än min 525tds

W
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.