AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.184

ni med vita mätartavlor...

Sida 1 av 2
ni som kör e30 med vita mätartavlor, har ni lackat nålarna
eller kör ni med vita? vita nålar mot vit tavla borde väl inte vara så bra? ska ta och sätta i vita mätare nu när jag ändå måste riva mätarhuset pga. knasiga mätare. ska byta batterierna och kolla lödningarna, lika bra att passa på när det ligger i bitar :)
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Jag har målat mina svarta.. men nu i efterhand så tycker jag att orange skulle vara ballt.

Min bil: Länk
ch
72
chippen
320im Touring -89
vart får man tag på vita tavlor billigt??

vad vore livet utan bimmer
Ta ut dina gamla....scanna in och photoshopa lite
chippen: du har mail
rött är sött
m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
nån som kan maila någon länk eller posta länk i forumet? vill oxå ha vita mätartavlor! her en bmw e36
bm
7
bmw_328i
BMW 325i coupé -95
Hej! Vart kan man få tag på mätartavlorna?! Vet att det finns ngn på forumet som gör sånna.. har en BMW 325 coupé E36.. Vad använder man för material till dom vid utskrift?!
Tacksam för hjälp och svar..
johanorliden@hotmail.com

//jolle
jag har tyvärr bara mallar till e30.
men ifall folk som har andra mallar mailar dom till mig skulle jag kunna göra en liten "sajt" med vita mätare till alla modeller, det verkar ju vara rätt eftertraktat så :)

bmw_328i: skriv ut dom på bra papper på en bra skrivare. är inte svårare än så. inte något blankt fotopapper bara.
m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
pm:a mig om någon säljer vita mätartavlor till e36!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Varför ska man inte skriva ut på fotopapper?
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
Tror han menar att man inte ska använda glättat fotopapper!... tavlorna blir ju blanka då! Då blir det nog bättre med matt fotopapper.
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Använd lite finare/dyrare papper, tar man etikettmaterial får man en lite oönskad effekt i form av att när ljuset går igenom pappret liknar det "moln"-filtret säkert många av er lekt nån gång med i photoshop.. inte så vackert kanske.. ;)
Använd gärna tjockare papper, vanligt kopieringspapper ligger på 80g eller 100g, ta ett något högre, ex. 120-130 g.. inte säkert skrivaren klarar det, men det är nog bättre.. vid 80-100 g får man en riktigt upplyst sittplats kan jag lova.. känns som man sitter och lyser orange ;) kan ju göra det lätt för sig också och använda dimmern till instr-panelen.. sen är tjockare papper även lite lättare att arbeta med.

---
.. vassast på ön ;)
Länk
Suppe
Ingen som redan har scannat sin mätare och har filen liggandes?
Gäller då en 328'a E36.
Ha
214
Hael
M50 E30 TIC
M5 E34 3,6L
320 E30 TIC snik
maila gärna vita mätartavlor till mig med E-30

beemwee
pe
71
pette.p
320i-88
hallo Draedon!
jag skulle gärna vilja ha vita mätartavlor :)
du får maila mejla mej om du vill
/tack i förhand
ch
72
chippen
320im Touring -89
Hael & pette.p

NI HAR MAIL

vad vore livet utan bimmer
Suppe
Kom ihåg mig sen om ni får tag i/ser/hittar mätartavlor till E36, har ingen scanner och kan inte ordna någon heller. Har sökt fibrilt hela dagen men inte hittat något online,,, skulle vara riktigt kul att pilla med ett eget x i photoshop.
jag hade tänkt lägga upp en samling vita mätartavlor på min hemsida till lite olika modeller. men jag blev osäker på det här med rättigheterna till mätarna. har inte läst om någon copyright på några av mätarna jag sitter på, så det kanske är lugnt?
Visa användare
10
N1nj4
330i M-sport -01
Tja!

Här kan du beställa vita tavlor!

Länk

//Mvh Danne
pe
71
pette.p
320i-88
halloj chippen!jag råkade radera allt i min mejl av misstag så jag undrar om du kan skicka de igen??*S*tack i för hand
/pette.p
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.