|
|
|
|---|---|
| Köpte en flaska STP injection cleaner härom dagen. Men tanken slog mig, vad är det i dem? De tar ju ett hyfsat literpris för de små flaskorna. Skulle inte förvåna mig om det är vanlig 98 blyfri, lacknafta eller nått annat skit. | |
|
"Mycket lacknafta blir det!" som han hade sagt i Lorry! Består nästan enbart av just lacknafta, och sedan någon/några procent av andra ingredienser.... En kapsyl tvåtaktsolja i tanken fungerar oftast lika bra! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Måhända de är lacknafta i, men de gångerna jag haft problem med ojämn tomgång i mina lite äldre insprutnings bilar har de löst problemet iaf. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Det kan ju inte kosta särkilt mycket att tillverka en lite falska, och sen ta ut hutlösa priser. På min lokala mack tog de ut 192 kr för en silvergrå flaska som tydligen skulle rensa hela motorn. Men det förvånar mig inte heller om det är samma sak i den som där är i tex en injection cleaner. | |
|
Förutom lacknafta/tvåtaktsolja, har jag hört att en mugg vanlig diesel gör samma jobb. Man betalar ruskigt mycket för alla varumärken. Jag köpte en 5l-dunk A 414 från Strövelskemi en gång. Stark soppa, för avkalkning bl.a och späs alltid ut med vatten mer eller mindre vid användning. Kostade inte så fruktat mycket men jag får ut så mycket Kalkosan eller motsvarande så jag reder mig resten av livet verkar det, och fasen så mycket effektivare i duschen osv. Har inte mycket med insprutsrengöring att göra? Riktigt men gå gärna in på t.ex www.strovelskemi.se och vidare till varuinformation. Finns mycket att lära om bilprodukter osv och massor med pengar att tjäna på att köpa industriförpackningar utan flashiga etiketter och benämningar. FP |
|
|
Lacknafta och fotogen 50/50. Har aldrig provat men folk jag brukar lyssna på kom med receptet... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.