|
|
|
|---|---|
| Var hittar jag smidda kolvar och stakar till en m50 2,5l för att skapligt pris? | |
|
maila mig. vi ska precis beställa ett gäng |
|
|
stakar har Parner motor i motala,preliminärt pris var 9750/6st Kolvar kan han beställa hos venolia men de är dyra, 10 000/6st pratade han om och då var det utan bult o ringar. Köper man från USA med dagens dollarkurs kan man komma ner mot 7000+moms inklusive bult o ringar. /Per |
|
| jevlar: Vart hittar du kolvar till de priserna? Låter intressant! Vad finns det för mått på stakar? | |
|
Jag skíckade förfrågan till Venolia, ross och JE som jag har fått för mig är ungefär likvärdiga i kvalite'n, Alcoa smider ämnena till allihop så det enda som skiljer är bearbetningen egentligen. JE ger bäst pris via en återförsäljare i USA som jobbar mycket med BMW så de har måttuppgifter på de flesta bmwkolvarna + att de har komplett set med kolvbult och ringsats. Finns säkert firmor här hemma som har bra priser på de olika fabrikaten men de jag sett ligger högre. Handlar nog mycket om personliga kontakter också. Venolias pris till mig är högre än vad parner har t.e.x. och det är en naken kolv utan bult och ringar, Ross orkade inte ens ge ett riktigt svar. Stakar: Är inte hundra på vilka mått Parner skulle ta hem men jag tror det blev 2 varianter, 135mm längd och 48mmm storände respektive 144mm längd och 52mm storände. När det gäller stakarna har jag inte orkat spana efter alternativ så jag har ingen uppfattning om hur han ligger till i pris, någon som har lite erfarenheter på det? /Per |
|
| jevlar: vad för pris fick du på komplett set med kolvbult och ringsats til m20b25 från JE? | |
|
Priset på Rosskolvarna står på hemsidan... Jag beställde direkt från Ross. BMW All Six Cylinder Reverse Dome 34-32 $537.78 Tillkommer ringar och wristpins för 111$ (18,56/st) + 60$ Totalt ca 708$, borde bli runt 8-8500 hemma i Sverige (totalt med frakt, moms och tull). |
|
|
JE, 6850kr + eventuell moms vid gränsen. De skriver ner värdet vid exporter för att minska tull/momspåslaget om det ens blir något alls men man måste räkna med det iallafall. Frakten blir väl ca 400 spänn. Kolvarna går att få med de mått man vill ha och det är totalsealringar med. /Per |
|
|
Hur funkade det med Ross? Leveranstid, verkade kolvarna vara ok? Kunde man få med ändrade mått utan pristilläg? /Per |
|
|
Jag har räknat på 1000 kr i frakt (blev nästan så mycket på mina) och tull och moms på det, så priserna är nog ganska likvärdiga. Hos Ross får du kolvarna exakt som du vill ha dem utan pristillägg. Jag beställde ganska sent på vårkanten då efterfrågan var som störst och då tog det ca 7-8 veckor. Om man beställer nu borde det gå på knappt halva tiden. |
|
| Och ja, de har hållt bra trots rejäla spikningar på sista cylindern. | |
|
Ang stakar hos sten parner så har vi fått 4st uppmätta, och dom är inte nogrannt gjorda:( Hålen är ovala samt så skillde 5 tiondelar på hur tjocka stakarna var.. Men lämnar man in dom på bearbetning så kan man ju köra med dom! |
|
| Jag rinde till sten parner han sa att han inte hade några stakar till bmw :/ | |
|
Han har inga än men det är på väg hem. Innan jul räknar han med att ha dom hemma och de 2 varianter på stakar till BMW skulle landa på 1180+moms/st med ARPbult. BMW-andreas: Blev lite fundersam när du säger att de var lite dåliga så jag frågade parner idag och det är precis samma som de han säljer till volvo mm och han bedyrade att kvalite'n ska vara oklanderlig. Känner inte så många (nån) namnkunniga trimmare så jag har inte hört nåt om parnerstakarnas duglighet från annat håll mer än det jag snappat upp på diverse forum o sammankomster. /Per |
|
Lotus Samuel |
Nu vet jag inte hur kvalitetet är på hans stakar men ibland gör man ålen på storändan lite oval för att få med sig lite olja runt. Men det rör sig om någon hundradel. Hur ovala va hålen?? |
|
Jag kan efter erfarenhet från vänner berätta att min kompis plockat ut två stycken stakar som varit blå i storänden som är köpta hos Parner. Min andra kompis blev osäker och ville inte stoppa i sina stakar innan han fått rundheten uppmätt och mycket riktigt så var även någon utav hans stakar lite oval i storändan, men de är bearbetade nu. Det man får göra som sagt för att vara säker på dem stakarna tycks vara att mäta upp rundheten på dem för de går EJ att lita på! |
|
|
Johan: Pratar du om LG? Ska bli intressant att mäta upp dom i mätmaskinen här på jobbet sen.... en kontroll av allt man köper är nog klokt för alla kan göra misstag. Inte ens Verdi har 100% felsäkerhet antar jag. /Per |
|
|
Ang stakarna så har han kontaktat parner och skulle få pengarna tillbaka. Dom var 4 hundradelar ovala samt de skillde 0,5mm i tjocklek mellan stakarna... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.