AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.279

Belysning i elhissknappen bak?

Är det någon som sitter inne med kunskapen om det ska vara belysning i elhissknapparna som sitter i bakdörrarna. Frågan gäller E34.

/Gurra
Ja det ska det vara.

Du kan tända/släcka lampan med brytaren mellan stolarna som är till för att "låsa" bakhissarna.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Fi
21
Finkan
540ia -97
530ia T -93
Kolla brytan. Är den trasig är det bara att gå och handla.
Jag har för mig att dom ligger på 250 spänn?

MVH 540iA
Kontakterna går att pilla isär så man kan löda dit nya dioder. Kostar max 50 spänn för båda.

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Pilotgurra;
Jag har bytt glödlampor i 5st bakre elhissbrytare sittandes i E34:or av varierande årsmodeller. Jag har inte träffat på någon lysdiod i någon av dem, så jag påstår att du har en glödlampor i din 93:a.
Det man ska tänka på när man pillar ut brytaren är att fjäderblecken som håller den på plats, (sitter på på brytarens kortsidor) kan ha krokat fast i dörrsidan, (eller gör det om man snedställer den vid demontering). Är det fallet kommer blecket att lossa från brytaren och trilla ner i dörren eller om man har tur lägga sig på en avsats inne i dörren. Ha en magnet till hands så kan du rädda situationen om den uppkommer.

Liten skruvmejsel och en lödpenna är vad som behövs.
Lämplig glödlampa med lödändar finns på ELFA artnr. 33-538-36
Rött sken ordnas med vattenfast tuschpenna eller hellre med transparent humbrol modellfärg.
PE
630
PESK
740iA e32
Ett tillägg...Glas färg..finns hos Clas Olsson för 39:-,
funkar kanon och tål värmen från lampan...

PEO
I min satt det iaf LÖDDA lampor. 100% säker då jag själv lödde om dom.

PE
630
PESK
740iA e32
Nån som sagt att dom INTE är lödda?? Powertoy skriver:
"med lödändar"...skruva dit dom om du kan...:-))

PEO
Läste lite luddigt när jag kom hem trött och dan från jobbet.. Sorry.

Men som sagt, lödbara smålampor, kommer inte ihåg vad det var för beteckning på dom.

Mycket tacksam för alla svar. För se var problemet sitter. Hoppas det är brytaren fram...hade nämligen av båda dörrsidorna bak häromdagen när jag smörjde upp elhissarna.

M v h Gurra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.