|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som sitter inne med kunskapen om det ska vara belysning i elhissknapparna som sitter i bakdörrarna. Frågan gäller E34. /Gurra | |
|
Ja det ska det vara. |
|
|
Du kan tända/släcka lampan med brytaren mellan stolarna som är till för att "låsa" bakhissarna. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Kolla brytan. Är den trasig är det bara att gå och handla. Jag har för mig att dom ligger på 250 spänn? MVH 540iA |
|
|
Kontakterna går att pilla isär så man kan löda dit nya dioder. Kostar max 50 spänn för båda. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Pilotgurra; Jag har bytt glödlampor i 5st bakre elhissbrytare sittandes i E34:or av varierande årsmodeller. Jag har inte träffat på någon lysdiod i någon av dem, så jag påstår att du har en glödlampor i din 93:a. Det man ska tänka på när man pillar ut brytaren är att fjäderblecken som håller den på plats, (sitter på på brytarens kortsidor) kan ha krokat fast i dörrsidan, (eller gör det om man snedställer den vid demontering). Är det fallet kommer blecket att lossa från brytaren och trilla ner i dörren eller om man har tur lägga sig på en avsats inne i dörren. Ha en magnet till hands så kan du rädda situationen om den uppkommer. Liten skruvmejsel och en lödpenna är vad som behövs. Lämplig glödlampa med lödändar finns på ELFA artnr. 33-538-36 Rött sken ordnas med vattenfast tuschpenna eller hellre med transparent humbrol modellfärg. |
|
|
Ett tillägg...Glas färg..finns hos Clas Olsson för 39:-, funkar kanon och tål värmen från lampan... PEO |
|
|
I min satt det iaf LÖDDA lampor. 100% säker då jag själv lödde om dom. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Nån som sagt att dom INTE är lödda?? Powertoy skriver: "med lödändar"...skruva dit dom om du kan...:-)) PEO |
|
|
Läste lite luddigt när jag kom hem trött och dan från jobbet.. Sorry. Men som sagt, lödbara smålampor, kommer inte ihåg vad det var för beteckning på dom. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Mycket tacksam för alla svar. För se var problemet sitter. Hoppas det är brytaren fram...hade nämligen av båda dörrsidorna bak häromdagen när jag smörjde upp elhissarna. M v h Gurra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.