AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
652

Mögel?

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Har ställt av min bil idag. Det blev ett kallgarage.

Dock kunde jag inte lämna rutorna öppna för att jag kunde inte lämna en tillräckligt liten glipa för rädsla för möss.

Tror ni det kan vara fara för mögel? Har skinninredning och mig veterligen så är den torr.

/Edvard
BMW CS # 4503
Lägg råttgift i bilen. En dos i ett fat på golven, bänkarna m.m. Då kan du vara säker på att mössen inte trivs där, samt att din bil får "lufta" sig.

M5 3,6l, den hållbara M5'an!
Har haft ett flertal bilar i kallgarage och aldrig råkat ut för mögel, men dessa garage har haft bra ventilation vilket ju naturligtvis spelar stor roll. Det här med råttgift känns ju lite trist, vad blir lukteffekten om dom ligger och ruttnar inne i bilen?
Jag har för mig att råttgift motverkar "ruttningsprocessen" för att de inte ska ruttna utan torka istället. Men trevlighetsgraden ligger väl på samma nivå iallafall.

Grusse
Jag har också haft min abilar i kallgarage under vintern men aldrig råkat ut för mögel trots att jag inte haft rutorna nere.

Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Du kan ju alltid prova att ställa en "Torrboll" i bilen, har inte provat det själv men den är säkert bättre än ingenting... se Länk
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Tackar så mkt för svaren. Men inte kommer det nån råttgift i närheten av min bil.. :P

/Edvard
BMW CS # 4503
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.