|
|
|
|---|---|
|
Har idag en Org. BMW proffesinal stereo med växlare och med HK tillägget. Vid köpet av denna bil fick jag aldrig med koden till stereo:n och har inte heller kunnat hitta den på nån klisterlapp i nån instruktionsbok el. dyligt. Så min fråga är hur gör jag nu för att få tag på den? Är d bara till att bita i d sura äpplet och ta bilen till BMW för att ta reda på den. Blir d billigare om man gör d nu när den fungerar el. är d skit samma. Stereo:n fungerar ju som sagt som den ska idag men om man skulle bryta strömmen tex. vid batteri byte el. dyligt så "codar" väl stereon sig direkt vid bruten ström? Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk | |
| Er inte koden lik for alle - dersom man inte har endret den selv? 123456 eller noe? | |
|
Hei! Hadde samme problem på en inkassobil som jeg kjøpte! Sjekk linken under, han fikser koden til deg på noen minutter! Ta ut enheten, send alle nummer til han på mail. Kostet 12 euro. www.davidsonelectronics.co.uk Mvh Håvard Norheim "Den som har flest prylar når han dör vinner..." |
|
|
Det enklaste är ju att byta code nu när när allt är ok. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
Eller funkar inte det på bmw original? Länk Länk NY |
|
|
Misforsto litt... Trodde stereoen manglet kode og at han ikke fikk den på.. Mvh Håvard Norheim "Den som har flest prylar når han dör vinner..." |
|
|
När jag bröt strömmen på min bil tappade jag koden till bilstereon (bmw org). Tyvärr upptäckte jag i efterhand att jag inte hade koden någonstans bland mina dokument till bilen. Tidigare ägaren hade varit nogrann och förvarat bilstereo-kod och övriga dokument separat vilket fick till följd att jag ej fick med koden när jag köpte bilen. Jag fick snällt montera ur stereon, leta fram serienummret på bilstereon och sedan be BMW skaffa fram koden ur sina register nere i tyskland. Man fick fylla i en blankett med chassi-nr, bilstereons serie-nr, tidigare reg-nr och sen skötte BMW resten. Kostade mig 250:- och det tog 3 dagar vilket var lite väl lång tid enligt mig. Nu har jag kod och stereon funkar så tiden och de spenderade kronorna stör inte längre... |
|
|
Oki, tack grabbar! Låter som om jag får ta kontakt med BMW för en ev. omkodning. Måste ju kunna ske smidigare nu innan den låser sig. Jag menar man måste väl på något sett få tag i koden genom några speciella knapptryckningar när den nu är igång. Återkommer med resultat för framtida beskymmer för övriga här inne. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Håvard: Kollade på din länk du bifogade och hur fungerar den sida? Den kan ju inte vara laglig! Hela systemet med koder faller ju när en sånn "nisse" kan låsa upp dem utan garantier på att den inte är stulen *rysningar*. På nätet finns allt...även om vissa saker inte skulle få finnas där. Ingen nyhet precis, men väldigt påtagligt just nu känns d som. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Jimmyboy: Enig med deg der! Systemet med koder faller liksom litt. Derimot knekker de vel bare koder på orginal stereoer, noe som ikke akkurat er det mest attraktive å stjele. Uansett, det var til veldig hjelp for meg, da BMW i norge skulle ha "godt" betalt og bruke lang tid mens her fikk jeg koden på mail i løpet av 20min. Mvh Håvard Norheim "Den som har flest prylar når han dör vinner..." |
|
|
Håvard: Ja d är ju sant att det kanske inte stjäls så mycket org. stereo:s. Smidigt låter det ju oxå. Kommer nog att ta kontakt med BMW iaf. men tack för informationen. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
ja ringde firman där ja köpt bilen, d ringde BMW o 30 min senare fick ja koden, gratis! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.