|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Funderar på ett par 17" däck på en 318 ti Compact E36 , funkar det ? Något jag behöver göra för att det ska funka eller är det bara att skruva på ? Mvh Jeppe | |
|
Det funkar om du har rätt et-mått samt inte alltför breda gummi. Självklart ska du hålla dig kring samma rullomkrets som original. sök inlägg i ämnet så har du o läsa ett tag... |
|
|
Har för mig att det blir problem med uttrymmet om du använder bredare däck än 225:or! (trångt i bakre hjulhuset) Och då MÅSTE det vara rätt ET för att det skall få plats! (ET35mm funkar inte) Så länge som du har ett ET mellan ET 41-47mm bör det gå bra (BMW:s "originalfälgar" ligger i det intervallet)! Om du har bredare än 205:or måste du montera en styrbegränsningssats (kostar kanske 100kr hos BMW, men sedan skall den monteras och efter monteringen behövs troligen en hjulinställning) Mvh |
|
|
Hej, Jag har monterat på "17" E46 M3 kopior på min Compact. 225/45 som däck funkar perfekt. Inga problem varken där back eller fram. Skitsnyggt blir det också. mvh Kristoffer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.