|
|
|
|---|---|
|
Vilken överraskning man fick sig när man såg att en italiensk bil tagit hem titeln ;) BMW 5-serie näst sist i slutomröstningen. Är det någon som tycker att denna omröstning fyller nån funktion överhuvudtaget ? Jag förstår om omröstningen är betydelsefull i Frankrike o Italien eftersom deras fabrikanter alltid vinner titeln, men för oss andra ? Hur många Fiat Panda kommer att säljas i Sveriga pga att den nu blivit årets bil ? Hur mycket betyder det för marknadsföringen av bilen i Sverige ? Mitt svar är: absolut ingenting. | |
|
Om man tittar på de som vunnit titeln så är det en hel del floppar genom tiderna... Visst vissa har funkat bra men andra är ju katastrof. Men jag tror att priset spelar in en heldel, jag menar, en panda för 100 000?kr jämfört med en BMW för runt 400 000kr, klart att bmw´n är en bättre bil, men är den 300 000 kr bättre? Det är nog svårt att sätta en bil i den prisklassen som årets bil, årets bil skall vara en bil som juryn rekomenderar medelvärldsmedborgaren att köpa. Att rekommendera ngt i den prisklassen är nog svårt. |
|
|
Porsche 928 var ju en trevlig vinnare :-) Inte var mans bil precis.. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Har också ägt en årets bil 1973? Fiat 127. Det är många faktorer som räknas in så det är ju inte självklart att prestigemärken vinner. Men hur vad det ingen japs fortfarande som blivit årets bil??? Fiat 127var en förbaskat bra bil maskinellt, tyvärr så var jag nog runt den två varv med migen och ny plåt :)) Men BMW rostar ju också rätt rejält :)) ///MVH Hasso Länk |
|
hasso -- Nissan Micra vann väl ? Generation II, fast jag tror det är den enda japanska bil som vunnit. Självklart menar jag inte att bästa bilen utan hänsyn till priset skulle vinna, då skulle ju förmodligen en sportbil eller lyxbil i miljonklassen vinna varje år, men det är ändå trist att man redan i förväg vet att det är en småbil från Frankrike eller Italien som kommer att vinna, visst, undantag finns men de är rätt sällsynta de senaste åren... Känns det som iaf =) |
|
| Ja, Fiat kan man väl diskutera.... Men jag är glad att inte E60 vann ändå det räckte väl med att den där fula Focusen vann för ett par år sen? Själv hade jag hoppats på Avensisen. | |
| Men om utmärkelsen fyller funktion? Knappast, skulle vara någon pensionist som inte köpt bil sen T-forden kom ut som lyssnar på media... :-) | |
Bmw ludde |
Säger bara HAHA -Har faktiskt ändrat mig angående e60, jag tycker den är riktigt cool när man ser den crousa på stan. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.