AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.301

köp av M3E30

Sida 2 av 2
Va då svårt att få tag i reservdelar??

Jag har inte hafft några problem att köpa delar men mekonomen har inga delar man får åka till BMW handlaren i stan och köpa och inte är dom så hemst dyra heller

Om du läser vad jag skrev, klart det inte är svårt att få tag på reservdelar hos BMW. Jag menade beggade delar hos tex skroten. Går något sönder på en e30 så kan man nästan med garanti hitta det på skroten.. var så jag menade :)
Sorry , ska läsa bättre

Det kan jag hålla med om att de e svårt att hitta beg grejor på skroten,har själv letat dörr sidor till min i 3år utan att hitta några

Så om någon vet om dörrsidor fram + bak i grå tyg utan hål för högtalare så är jag tacksam om ni hör av er

Mvh Jocke

852
Sörpan
325xi -02
En M3 E30 är värd nya reservdelar, inte bättre begagnade... ;)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Sörpan: jo det är sant, men vissa småsaker är snordyra hos BMW, då kan det vara roligt att hitta för 1/5 av priset på skroten :)
Grusse
Clinteastwood, jag har dörrsidorfrån min m3 e30 men det är frågan om det är samma tyg? Jag har skinn i min så jag kan tänka mig sälja dom ifall du är intresserad? Skulle haft bild på vilket mönster du har på tyget.
Grusse:
Maila mig ditt tele så ringer jag dig

Mvh Joakim

m3
324
m3jonas
M3-87 Turbo
325ix -89
330xd touring -02
Jag vet ingen bil som jag tycker är roligare än M3:an. Ruskigt kul bil!
Om det är någon som är intresserad av en M3:a kan jag rekommendera att ta en titt på ORE352 som ni nämnde tidigare. Det är farsgubbens gamla bil och den var när han sålde i ruskigt fint skick. Inte helt vanligt med AC och oxblodsfärgat skinn i en M3:a. Kändes iaf som ny när man körde den.

rött skinn går bort direkt tycker jag :(
pe
71
pette.p
320i-88
när sålde han den då??o hur länge ägde han den??
Jag har kollat in den bilen lite här ,den ser väldigt fin ut,fast jag vet ej om jag vill ha en svart M3:a har ej bestämt mej ännu*S*
pe
71
pette.p
320i-88
De verkar ej finnas något negativt med att äga en E30M3.????
de verkar ju väldigt bra då blir man ännu mer sugen på att köpa en. ;)
Ca
226
Castor
320 -89
M3 -87
325i -93
Skulle isåfall vara de höga försäkringspremierna om man inte får entusiastförsäkring.
m3
324
m3jonas
M3-87 Turbo
325ix -89
330xd touring -02
Nackdelen med att äga en M3:a är att man gärna vill ha mer effekt efter ett tag... Chassit är så suveränt att det lätt klarar minst 100hk till, däremot kan bromsarna behöva uppdateras.
Farsgubben köpte bilen 1998 och sålde den 1999. Han köpte bilen av Bakajev som hade haft den sedan 1989.

MVH Jonas

pe
71
pette.p
320i-88
den har bara hafft 3 ägare vad jag förstår !?, den sverige såld som ny eller??körde farsgubben din med den på vintern??"troligen inte":)
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Förlåt att jag inte har svarat tidigare, då jag är pappa ledig nu så har jag inte tillgång till dator hemma först vid jul.

Jag tänkte om jag bestämmer att sälja så ska jag prova med bud, har fått några väldigt höga bud tidigare, var de seriösa så kanske de hör av sig igen. Jag säljer den inte om jag inte blir väldigt nöjd med budet.

Extra utrustning väger bara massa kilon! :-) Jag som upptäckte igår att jag har el uppvärmda bak speglar på den. Jag håller annars med att den är dåligt utrustad, jag hade krav på skinn och el-hissar när jag skulle handla M3:a, men det fick bli skicket som avgjorde.

Bestämmer jag för att sälja den så dyker det upp en annons här på börsen

Mvh Abbe

Länk
ga
408
gasa
M3 E30
M3 E46
325d E91
"Nackdelen med att äga en M3:a är att man gärna vill ha mer effekt efter ett tag... Chassit är så suveränt att det lätt klarar minst 100hk till, däremot kan bromsarna behöva uppdateras."

Nja, bromsarna är inte dåliga. I alla fall inte om man monterar lite bättre klossar av racetyp och fixar kylningen med hjälp EVO-trattarna. Sedan är det ett faktum att glidok in princip aldrig ger samma stumma känsla som ett flerkolvsok.

Vad gäller chassit så håller jag med att det klarar mer effekt. (Jag har visserligen aldrig kört M3E30 med helt original chassi.)

/G
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.