AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
600

automaten har ballat ur... e39

Hallå. Har en e39 530d, som har växlat hur fint som helst innan, men har nu börjat att krånga ganska ordentligen, och lampan för automaten har tänds, och den går på nödläget, men det är endast om man dra släppvang, bara bilen funkar fint, men blir det lite belasting så funkar den inte igen. Ska kanske nämnas att ja har dragit en hel del med den sista månaden, närmare 400mil. Kan man kolla olja i automaten, jag har kollat efter en sticka men kan inte hitta nån, vart finns den om det finnns nån? står ju i instruktions boken att man ska lämna in bilen till närmaste bmw verkstad, men just nu känns inte det så lockande, nån som vet någon annan stans man skulle kunna lämna in den, ifall det inte bara är brist på olja heller nåt? bmw verkstadspriser är ju inte dirket roliga.

Mvh
Rasmus
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Om du bor i Gbg så finns det en firma vid stigs center som heter transmek, där har jag lämnat in min för byte av olja och de var trevliga och verkade kunniga.
Priset var också helt Ok.

De kan en hel del om växellådor.
Har även provat lite nu, det är mellan 1:an och 2an som det är problem med. Det är när man håller jämn ganska låg gas, som det "skurrar" och hugger lite, precis som det vore fördåligt med olja, kan det vara det? om den har separerat heller nåt? den har även huggt lite när den har växlat mellan dom växlarna innan. Nån som har någon idé? Vid full gas så är det inget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.