|
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter en E 38:a 750. Hittade denna på powerbörsen, är priset okej eller ? Hur är motorn i en 750 efter 20000 mil ? Vad är viktigt att veta om 750:n ? Mvh Danne Länk | |
|
Jag tycker det är för dyrt med tanke på att det är -95 Utan steptronic. Skall nog inte kosta mer än 100.000 |
|
Scheckheft |
Hej Dokumentationen är a och o. Är bilen servad som den ska är 19000 mil inga problem. Kolla så att allt fungerar. Kolla bromsskivorna/backarna. Kolla handbromsen (används sällan). Kolla även bussningar och de sk casterstag. Är de bytta? EDC dämparna kan hålla länge men är dyra att byta. Kolla katalysatorerna (inget skrammel), Vevhusventilationsmembranen (två stycken) kan gå sönder. Kolla/fråga om oljan i växellådan är bytt. Rost på bagageluckan har förekommit på tidiga modeller. Tips: stirra dig inte blind på priset, kolla på flera bilar, jämför. Att äga en E 38 är inte gratis! Gör också en sökning här på forumet på 750. Mycket läsning. Lycka till Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Om du kollar på www.mobile.de så finns de från 7-8000 Euro (65-74000SEK)... Fast då får man räkna med ~10-14000:- i totala omkostnader för resa + reg. avg. o annat i Sverige! Men snacka om prisskillnader... Mvh Robban |
|
| Länk | |
| Länk | |
| Man ska iofs ha klart för sig att en 750 E38 för 65.000 även i Tyskland oftast är riktig dynga och/eller saknar (för oss svenska) livsviktig utrustning som SCHiiinn, navi/TV eller elstolar. Men visst är de betydligt billigare i Moderlandet. Orkar man leta och har tur kan man absolut hitta en riktigt bra 750 för nånstans kring 80.000. | |
|
Liste: Kollade du in den här? Länk |
|
|
Tack för alla svaren. Vill nog inte hämta hem nån bil själv(urusel tyska), har ej tid. Vad kostar det om man skulle anlita nån bilförmedling? Vad har dom för påslag? Danne |
|
|
Tror de ligger runt 12-16000:- Men det är lättare än du tror att hämta hem den! De flesta kan engelska bra + det bästa är ju att flyga ner på morronen till Frankfurt (Ryanair) t.ex. o åka hem samma dag fast då ska man ha planerat allt färdigt med säljaren o åka iväg direkt till zulassungstelle! Den här ser ju riktigt bra ut: Länk Då hamnar du nånstans runt 10-12000:- Mvh |
|
|
Annars kolla på www.eurotransport.se Mvh |
|
|
När du åker själv så menar jag totalkostnad för att nyttja bilen hemma med reg. bes. klar o skatt + skrotning betald... Med transportfirma så tillkommer kostnaden för hemmaplan har jag för mig? ring o kolla. Mvh |
|
|
E38an är nog ett riktigt fynd i tyskland just nu. Åk ner el be nån hämta en fin bil. Hitta en med mycket utrustning. Ny bild 19 Nov- Länk |
|
|
Håller med Soki, för de pengarna det begärs kan du hitta 2,3, ja kanske en fyra år nyare bil för liknande pengar. 740 är ett bra alternativ, sannolikt mer lättsålt i Sverige. /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.