AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
699

Original gummimattor E-34?

66
Kättaren
525tds-94
Är det nån som vet vart man kan köpa nya eller begagnade original gummimattor till BMW e-34 modellen?

Mvh/Oscar.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
BMW har ju såklart... Sen kan du kolla på någon bilskrot om de har.
Här kan du också köpa mattor:

Länk

Mvh Jögge
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Tjena, jag såg att need for speed har sådana mattset till E34.

PB
Finns de inte såna man klipper till själv ?? ja har ju tygmattor i min, dom kommer ju inte se klok ut efter man har dragit en massa snö ..... tvättade dom och bagagerumsmattan häromdagen, gissa om det rann skit ur dom..
bmw540: Går det att lat-tvätta mattorna i maskin, eller måste man stå och gno för hand med dom?

Hur gjorde du?

// Björn Eriksson
ja tog dom på jobbet i våran tvätthall (kör ambulans ) där tog jag vanligt biltvättmedel o skrubbade dom med stor borste... sen in med allihopa i torkskåpet. Blev väldigt bra. Ska man in med dom i en tvättmaskin så måste man nog till en grovtvättstuga... Men det är plast på baksidan av dom så kör inte för varmt.... de kan nog smälta då skulle jag gissa..
66
Kättaren
525tds-94
Jögge 38

Jag kollade där, men är: "Originale BMW bundmåtter 4 stk" Verkligen gummimattor? Jag får för mig att det är dom andra mattorna som ligger underst?

Nåja, tack för svaren. Ska kolla nfs.
Ja just det, det var ju gummimattor som du ville ha.. Hmm..., jag vet faktiskt inte hur det ligger till med den saken, men det finns säkert gummimattor hos BMW. Dessa behöver inte vara så där fasligt dyra även fast de säljs hos BMW...

Mvh Jögge
gummimattor till E39 kostar 650:- hos Förenade Bil-billigt anser jag...
66
Kättaren
525tds-94
Jo, gummimattor är ju inte nån direkt slitvara. Kan vara värt att lägga ut den summan...
Need for speed hade för 495:-, ska nog slå till på det.

Bader-Meinhof Wagen
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
köpte universal gummimattor på biltema och lade tygmattan ovanpå och sen klippte utmed tygmattan....tror att det kostade under 100lappen.....finns nog anpassade mattor men har för mig att dom var dyrare eller slut när jag köpte....

Frazze

Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.