AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.846

Underbar M5 Touring i BRG

Sida 3 av 3
Jonas,

Jag ÄLSKAR den :) Riktigt snygg färg/interiör/fälgcombo! Såg föresten dig och bilen för någon vecka sedan på Videokanalen i Husie. Glodde länge när du körde iväg! Tyckte väl jag kände igen den bilen någonstansifrån!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
MrMarsupilami:
Jodå. Men färgen, BRG kan vara mycket annorlunda- eftersom den från början användes av Alla engelska biltillverkare som tävlade, i sin egen BRG!! Alltså sin egen tolkning av "träd som speglas i svart"... på fullaste Allvar!!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Vet inte om det är en skröna eller inte, men legenden säger att BRG tillkom efter andra världskriget när britterna hade överskott på den mörkgröna färgen som stridsflygplanen målades med. Alltså användes den till att måla recerbilar med.

Hur som helst, fin färg är det, både på BMW och den Jag XJ8 jag tog en sväng med förra helgen.

My Bimmer is my mistress
alfatok; Det låter nästan filosofiskt, det där med "sin egen tolkning...". Jag gillar verkligen det resonemanget, man skulle varit med på den tiden... :)

Tretrettio; Lite motstridiga bud här alltså. Finns säkert många skrönor om denna mytomspunna färg. Kanske var det stridsflygplanen som från början målades i "träd som speglas i svart" som kamoflage?

Trevligt med XJ8!! Själv körde jag Lotus Esprit SE Highwing i BRG och med klassiskt beige skinn förra helgen :))

Jens
Jonas M3
Kalle Hansen: kul att du gillade kombinationen. kan dock inte minnas att jag varit där du sa men skit samma. jag e lite lost när det gäller geografi....ha det

Länk
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Kopplingen till att M3GT skulle vara lackad i BRG pga. att den homogiserats för GT racing i England faller med att bilen aldrig sålts där, samt att samtliga är vänsterstyrda.
Att det är en homgliseringsserie stämmer, för att få FIA gokännade att använda lite nyheter som man ville få ut i rappet.

///John

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.