|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Det här var en av de absolut vackraste E34 M5:orna jag någonsin sett. British racing green måste vara väldigt ovanlig på den bilen, känns som en "flört" till M3 GT från samma år. Dessutom är klädseln beigebrun, även det en personlig favorit. Länk Blir helt plötsligt sugen på kombi! :)) Jens | |
|
Läste lite mer och bilen är tydligen någon specialutgåva som heter EVO "Elkta" eller "Elekta" och nr 19 av 20 i denna utgåva. Har aldrig hört talas om dessa bilar. Har någon annan det? Jens |
|
|
Detta har tydligen avhandlats förut och färgen verkar inte vara BRG utan "Dunkelgrün". Himla snygg var den i a f! Jens |
|
|
MrMarsupilami: Lite märkligt dock att det är bilder på två olika bilar en svart med ett regnr och den gröna med ett annat regnr? |
|
| Kan bara hålla med, hur stilren som helst!!! | |
|
starre; Jag tycker det ser ut som att bilen är grön på alla bilder, ljuset faller bara lite olika på bilen. Däremot så har den ju helt klart andra skyltar. Kan det vara gamla bilder med tyska skyltar innan den hamnade i Frankrike? Jens |
|
|
Mycket läcker bil!! Habegär är bara förnamnet... Men inte fasen är det där dunkelgrün!???? En viss Micke Olssons bil är dunkelgrün, och jag tycker inte ens att färgerna liknar varandra. Antingen så är bilderna på mobile.de väldigt missvisande, för i mina ögon ser det bestämt ut som BRG. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Jag tycker också att det är BRG!! Sen hittade jag denna tråden och det verkar ju vara samma specialutgåva som avhandlas där: Länk Men det kanske det inte är? Vad är i så fall detta för bil? Jens |
|
|
Jag missuppfattade nog den tråden, de pratade om Dunkelgrün i ett annat sammanhang. Denna bilen verkar alltså vara BRG och en fransk specialutgåva. Jens |
|
|
Elekta specialmodellen såldes enbart i Italien m.a.o. bilen ær importerad dærifrån ev. via något tredje land. Dessa var lackerade i BGR. Men hade inte -95 andra bakspeglar??? / Magnus |
|
|
ursäkta men de va en av de fulaste jag har sett i e34 ful färg ful inredning urk så tycker jag och säkert många fler mvh //m5 micke M5 THE REAL POWER |
|
|
-95B har samma backspeglar som övriga M5 har fr.o.m 1993. M Aerodynamikspeglar är INTE standard på varken 95:an eller någon annan årsmodell, den enda M5:an som har det som standard är M5 20 Jahre Motorsport GmbH från 1992 (20 tillverkade exemplar). För övrigt så kan nog "m5toureg" berätta mer om de sk Elekta-bilarna, begreppet är inte allmänt vedertaget hos BMW utan är vad det verkar snarare något som italiensk handlare alt. importör kommit upp med. Fin bil i alla fall! Ovanlig färgkombination.. dock bra att det inte sålts för många i den kombinationen, känns mest special och inte något man vill åka runt i dagligen. //HD91 __ M5 E34 Limousine register |
|
| Varför lackar en tysk tillverkare sina bilar i British Racing Green? Känns malplacerat med den lacken på en BMW. BRG hör hemma på de anrika engelska bilmärkena. | |
|
bjoerck; Med det resonemanget så skulle ju ingen annan än italienska biltillverkare göra klarröda bilar, tyska biltillverkare göra vita bilar, franska göra blåa etc etc.. För min del spelar det ingen större roll vilken bil det är, kombinationen mörkgrön/BRG och ljusbrun skinnklädsel är alltid snyggt! Jens |
|
|
bjoerck: Lackades inte M3Gt i den färgen? |
|
| MrMarsupilami: Väntade bara på den kommentaren! BRG är dock en variant av grön som är väldigt speciell och är intimt förknippad med brittiska bilar. Mig veterligen är det bara BMW som "stulit" BRG och använt på en specialmodell. | |
| Starre: Jo, M3 GT är lackad i BRG. | |
|
Du menar att de inte skulle behövt kalla färgen för BRG? För visst är det väl fler biltillverkare som "stulit" racefärger förr, tänker då främst på "Ferrariröd" som många bilar har i sitt sortiment även om de kallar det något annat. Jens |
|
|
bjoerck; Även Mazda finns i BRG (Miata). Jens |
|
| MrMarsupilami: Jag tror du förstår vad jag menar. BRG är en betydligt mer speciell kulör än till exempel Ferrariröd eller Alfa rosso. BRG är intimt förknippad med bilmärken som Jaguar, MG och Lotus. Att BMW lackar en specialmodell av M3 i BRG ser jag inte logiken i. Är det månne en hyllning till de brittisk racing? Snällt av tyskarna i sådana fall. | |
| MrMarsupilami: Det kan nog stämma. Hela Mazdan är ett plagiat av de klassiska brittiska roadstrarna så det var nog lika bra att ta steget fullt ut och lacka skiten i BRG! :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.