AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
491

Tänk på det här...

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Min kompis ligger nedsövd i respirator i Uppsala efter en avåkning med sin bil.

Använd säkerhetsbälte!

/Edvard
BMW CS # 4503
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag ser bältet som en självklarhet. Det borde alla göra. Åker man bil utan bälte så måste det tyda på galenskap eller låg inteligens. Det är inte jobbigt/obehagligt att ha bältet på sig, och det RÄDDAR LIV!!!
Es
96
Eson
520i -88
Instämmer till fullo med "Gunneriusson". Jag menar det, det är ju inte på något sätt jobbigt att ha bältet på sig. Till dig bumper: hoppas din kompis blir återställd!

//Eson
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Säkerhetsbältet är jobbigt och rörelsehindrande och jobbigt att ta på sig men lik fan så bör ALLA sätta det i klykan..... Själv har jag smällt i en volvo i 160 så jag vet att bälte räddar liv. framför allt om man har airbag. En sak till som kan till-läggas är väl att man inte skall ha händerna ( handen ) innanför ratt hjulet när man kör = AJ
Signalera inte på bilen framför för det kan få förödande konsekvenser. ; /

MM
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Jag tycker (det är väl en vanesak) t.o.m. att det är SKÖNT att ha bältet på sig, det blir som ett litet extra stöd när man sitter i stolen. Ok, om man har en jänkare och glider runt i 40-50, då kanske bältet är ivägen... men annars, jag åker hellre med än utan.

Jag skulle nog investera i ett 4- eller 6-punktersbälte, skulle nog uppskatta det. Hoppas din kompis klarar sig och kommer igen, bilolyckor är otäcka och onödiga... de som drabbas är ju oftast helt "oskyldiga" och har inte gjort sig förtjänt av att ligga i respirator bara för att de glömde bältet eller körde lite slarvigt i några sekunder... det gör vi väl alla ibland?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det var stora problem att komma i håg bältet när bälteslagen kom.Framförallt som man åkte jänkebil jämt på den tiden, före årsmodell 69 kunde man plocka bort bältena så då gick det bra.Men efter 2 st långresor genom Europa 1979-81 då det kändes säkrast att använda bältet, åker det sedan dess på automatiskt utan att jag ens tänker på det, det är nog en vanesak känner numera en viss olust om jag någon enstaka gång struntar i det. Har man haft småbarn så är ju bältet en självklarhet.

Hasso
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag har arbetat som ronderande Väktare och då rondat ca 50 olika kunder i flera omgångar per natt. Det blir ett evigt i- och urstigande med bälte på och bälte av. Dessutom har man inte de sköna lediga kläderna på sig utan måste bära på nycklar, batong, Mag-lite, radio, handfängsel, etc...
Det klart att man bemödar sig ha bälte ändå.
Den som inte gör det måste vara extremt lat eller i kombination med det ha en väl tilltagen kroppshydda...

Använd bältet - "annars kommer Arla-Haren och skjuter er i foten, eller ibland i huvet" (pelle 5.5 år)
eing9911
Jag vet av erfarenhet varför man skall ha bältet på sig. Jag flög nämligen ut ur en BMW 323 när vi körde av vägen. Det är inte så skönt med brutna ryggkotor m.m.
Efter den färden så åker bältet på automatiskt för jag är övertygad om att man har större chans att klara sig om man sitter kvar i bilen när olyckan är framme.

Hoppas din kompis klarar sig.
325Ci
Hej..hur e d me din kompis nu bump3r?? hoppas de blir bättre o bättre me honom. // Daniel

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Han ska hållas nersövd hela veckan för att spara på hjärnan(!). Om allt vill sig väl, så kanske de väcker honom nästa vecka.

Han har flera blödningar, och om inte de släpper, så blir han hjärndöd...

Men jag tror allt blir bra...

/Edvard
BMW CS # 4503
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.