|
|
|
|---|---|
|
Varför nollställer sig min trippmätare vi start?? Nytt batteri är det i bilen.. finns det någon inställning för detta?? bilen är en 535ia -88 mvh Robert Stort och brett | |
|
Kan det vara så att det är batteriet på kretskortet som strular? För om jag minns rätt så ska det finnas ett litet batteri som håller reda på sådana "små" saker på instrumentpanelen, och den har inget med ditt bilbatteri att göra. Rätta mig någon, om jag har fel. ;-) |
|
|
Kan det vara så att det är batteriet på kretskortet som strular? För om jag minns rätt så ska det finnas ett litet batteri som håller reda på sådana "små" saker på instrumentpanelen, och den har inget med ditt bilbatteri att göra. Rätta mig någon, om jag har fel. ;-) |
|
|
Kan vara det här Länk //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
Gå in här: Länk Klicka på mektips mm./rep av instrument. Mkt detaljerat och suveränt skrivet. |
|
|
Ok... så det är kondingarna... påverkar inte de service idikatorn och dyligt?? har ju inga andra problem... bara trippmätaren... och det är inte alltid den nollställer sig utan bara ibland... Stort och brett |
|
|
Det kan vara så att batteriet/kondensatorerna börjar bli slut, det kanske visar sig mer ju kallare det blir ute... Är det så att den nollställs då du låter bilen stå en stund, t ex. över natten eller är det även vid korta turer, när håller den kvar trippmätarens mätning? |
|
|
Glömde detta: De påverkar nog "service idikatorn och dyligt" också men det kanske tar en stund innan det blir så "allvarligt", det kanske börjar med trippmätaren och blir sedan fler funktioner som drabbas i instrumentpanelen. |
|
|
Garanterat kondensatorena, jag har bytt på min E32 i veckan. Har du andra konstigheter som t ex konstant plingande vid start? Här är mer tips: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nej inget plingande eller något annat problem... bara trippmätaren... Stort och brett |
|
|
Med all säkerhet är det kondningarna eller rättare sagt en av dem. Men när du ändå är där och grötar så kan du byta alla kondningar som har med skaen att göra. Inte specielt dyrt att göra även om man inte är bra på att löda. Jag gick till min lokala tv reperatör som löde in dem för 150:-. Klart värt att inte sitta och pula i timmar mot att han gjorde det på 30 min. Maila om du behöver en förteckning på kondinngarna som behövs. /Ian |
|
karlerik |
Gör som Idde ..lämna in det för lödn.för mig gick det åt he..men jag skull ändå byta bil.. Roger |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.