|
|
|
|---|---|
|
Detta har hänt mig tre ggr under ett år (525i -95): Efter att t ex flyttat bilen ett par meter (dvs startat bilen, haft den igång mindre än 30 sek och sen stängt av den) vill bilen inte starta igen dagen efter. Det låter som att startmotorn ej drar runt. Efter mycket om och men går bilen att bogsera igång. Vore tacksam om någon har nåt tips om vad det kan vara!? Mvh, David | |
|
hmmm. En vän till mig som har en 525 -94 har också problem men ej riktigt som dig. Om han kör från sin garageuppfart till parekringen i området. Dvs 10-20 meter bara. Så har han svårt att få den att starta sedan. Men startmotorn skall snurra som vanligt vad han sagt. Bara det han får köra fler gånger etc innan den startar. Men kör han iväg en liten runda bara på några hundra meter innan han ställer den på parekringen startar den som den skall. Min teori på hans bil e att den surar ner sig då han bara kör en sådan kort sträcka. Medans om han kör längre så den får upp lite temp så går det bra. Kollat tempgivaren men den verkar bra. Kanske en insprutare som läcker så kör han den lite varm så ångas det som läcker in bort men det gör det ej om han kör en jätekort bit bara. Det med startmotorn var skumt. Är ditt batteri helt friskt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.