AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.178

Är Servotronic något att ha?

Cl
90
ClaesSjöberg
520dA -13 (+ K1600GT -14)
Jag funderar på att köpa till Servotronic till min nya E60.
Är det någon som vet inom vilka fartgränser systemet fungerar? Man vill ju inte ha för mycket servoverkan från 50 och uppåt. Handlaren hade ingen bil med systemet för test.
Någon som har erfarenhet?

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tycker du ska leta upp nåt ställe som har o provköra för att själv avgöra!

Enligt Teknikens värld så var det en av få extraval som kändes befogade + vindrutedisplay som inte finns än?

Adaptiva kurvljus hade jag garanterat tagit och sidoairbags bak likaså och komfortpaketet!

Mvh Robban
Cl
90
ClaesSjöberg
Nej, jag menar det hastighetsberoende styrservot som bara kostar 2400:-. Inte den adaptiva styrningen. Kul om någon hade en kurva som visar styrkraften i förhållande till hastigheten.
Mvh Claes

Jag har det o kan starkt rekomendera det... Det är beroendeframkallande kan man säga. Om jag köper en feemma till så MÅSTE! den ha servotronic
Men nu ser jag att du pratar E60 (var lite snabb o läsa igenom)...
Den lär nog ha samma efekt som den har i E39 an.....

mvh matte

Cl
90
ClaesSjöberg
Burken!
Hur känns systemet när du kör i 30, 50, 70, 90? När försvinner servoverkan? Att styrkraften är låg vid fickparkeringar är ok men sen vill man ha mer direktkontakt med asfalten. Det är ju trots allt en BMW!
Mvh Claes

hmmm.... har aldrig riktigt tänkt på det ,förövrigt upptäckte jag att jag att jag hade servotronic efter ett halvår då jag provade polarns... den var så innih....e trögstyrd. Jag trodde motorn inte var på i princip....

I högre hastigheter hmmm har inte jämfört riktigt ,, men den avtar ju fortare det går ....

mvh matte...

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det verkar som om det inte är nåt för dig, om styrningen går så lätt...?

En sån styrkurva borde de verkligen ha på BMW.

Mvh
he
28
heek
523i Sedan -98 (E39)
Vad jag förstått så ingår Servotronic i den Aktiva styrningen på E60. Men hur känns egentligen skillnaden mellan "bara" Servotronic och Aktiv styrning med Servotronic? Hur märker man skillnaden så att säga? För den aktiva styrningen ger ju också att det ska vara lätt att parkera, precis som med Servotronic... Eller är skillnaden så stor att den här frågan inte ens är befogad? :)
Visa användare
85
Jontesjögren
330 d M-paket 19"
M3 Cab-02 19"
Servotronic ingår som std. fr.o.m. mars produktionen av 5-serien

/JS
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.