|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
usscc jag såg med den där bilen.. va en jävligt bra början först dåg man en M3 E30 sen när man sått där ett tag och skulle gå så får man se en skitfin E30 till.. bilen var jävligt snygg men det var motorn jag blev absolut kärast i. finastte E30 jag har sett.. hur mycket har den bilen kostat dig? många kroner antar ja? men du ska ha väldigt mycket kreddit för den bilen... Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) |
|
|
fyfaan var schysst att se bilen i verkligheten, såg riktigt bra ut... å kul åxå;) enda nackdelen med mässorna e ju att man inte få gå innanför avspärrningarna och titta närmare på alla häftiga lösningar=) den där har du lyckas bra med, keep up the good work... |
|
| Mycket snyggt bygge, ligger några timmar på den bilen förstår jag. Brukar betala tillbaka sig snabbt. Ska bli kul att se den "live" | |
|
glömde säga... jäkligt snyggt bygge. De ä ju nästan så du måste ha vevhusventburken i passagerarstolen då :-) |
|
|
Ang pengar den kostat så är alla delar jag köpt filurpriser eller rabbaterade saker samt spons. Men den har nog kostat mig nånstans mellan 150-200k. Och en jävla massa tid för mig och mina kompisar:( Men de ska bli kul som fan att komma ut i tid nästa år,vi får se hur det går! Men kul kommer de bli Mvh Andreas |
|
|
*dreggel* *dreggel* =) har du hunnit ut på strippen nått med den? Ride hard die free |
|
|
Nix inte i detta utförande.. |
|
|
Grymt som jag sagt tidigare... Anledningen till att din motor inte trycker ur sig något ur vevhusventilationen torde väl vara kolvringarna? För jag antar att du har total seal ringar? |
|
|
Det var ju inte så att min tryckte ut massa olja genom vev-vent, filtret var underdim. på behållaren å det blev för högt tryck under ventilkåpan å det började läcka olja i bakkant vid dom små gummiplopparna. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Johan: Nä jag har tydligen ännu bättre ringar enligt kolvtillverkaren. Därför dom vart SVINdyra:( Ticco: Aha men med sånt här filter som man köper av Alutech så funkar de kanon... |
|
|
Hej Andreas! Det är verkligen ett översnyggt bygge du har satt ihop. Det imponerar stort på mig när man ror ihop ett sådan projekt och orkat hålla finishen hela vägen in i mål. Att du ej trycker olja misstänker jag också kan bero på total-seal kolvringar. Har hört om klart många andra som har liknande erfarenheter. Men blir sakerna lite mer slitna så trycker man lite mer olja vilket egentligen inte spelar så stor roll men man får ta hand om det. Ditt insug är jag lite nyfiken på. Liknar lite de som Audi kört med. Ditt inloppsrör, är det ett koniskt rör i underkant med en smalare spalt (ca 1 cm) som löper in i underkant på hela insuget? Har du fler bilder på det som man kunde få se på, gärna även från bygget så man får se det inifrån. Eller skall det vara hemligt.... Maila annars gärna. En sak som jag dock tycker blir lite tjatigt angående din bil är pengafrågan. Vi som varit med i matchen vet vad det kostar. I min första motor kostar veven 20kkr, stakar 10kkr och kolvar 10kkr, ventilsystem massor osv. Det plockar på (med resten av bilen också). Men att påpeka det precis hela tiden ser jag inte riktigt vitsen med. Jag tror nog att vi alla förstår vilken uppoffring det här bygget inneburit för dig, på alla plan. Det kostar på en ens sociala liv och på ens ekonomi. För man måste lägga all sin tid på att antingen jobba på bilen eller jobba på sitt jobb, eller svart, för att få ihop ekonomin. Det här innebär att man inte har gjort något annat än jobbat eller varit i garaget under lång tid. Inga resor, inga kläder, inga trevliga restaurangbesök mm. Men det vet vi. Jag åtminstone. Och du imponerar som sagt som inte fallit för trycket och lackat ur ett tag. Mvh Mats |
|
|
Mats: Ja du verkar veta precis hur de är med det ekonomiska:) Alla pengar värderar man i bildelar, haha Ang insuget så är de ett Audi insug som har vart modell,helt rätt! Kan maila dig lite mer bilder på dig när ja kommer hem ikväll... Ska man bygga nått liknande får man glömma allt vad privatliv är...:( /Andreas |
|
|
"Kan maila dig lite mer bilder på dig när ja kommer hem ikväll... " Det där lät nästan lite smått perverst :) (Jag vet! du skrev fel, men jag kunde inte låta bli) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Andreas Jag skickade dig ett mail från min jobbadress, svara gärna dit. Mvh Mats |
|
|
Ticco: Haha kanske vart lite fel |
|
|
Kanon snyggt bygge! Jag är ochså jätte nyfiken på ditt insug och skulle uppskatta lite info! MVH/Martin |
|
|
Insuget är ju byggt med audis imsa insug som modell. Men mått m.m är lite hemligt.... allt kan man inte ge ut. Jag kan bygga åt nån ifall dom vill ha, men räkna med 15-20k för ett komplett med spjäll och alu fuelrail. /Andreas |
|
|
bmw-andreas: Er det Sølvcrom fra Biltema du har brukt på rør o.l. Rå bil forresten! |
|
|
sperstad: nix de är de inte Det är biltema rubbing. bättre polermedel finns fan inte=) |
|
|
Länk //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.