AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
6.055

Bilder från mässan på min bil

Sida 1 av 3
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Ligger ute här:

Länk

El
338
ElNiko
325iT-92
Riktigt snygg motorinstallation! Inte ofta man ser så fina byggen som samtidigt är så kompetenta!
/Niklas
Bmw ludde
Gött, kommer man att se dig på strippen i sommar ?
Hur många autosolburkar har du gjort åt =) ?
Såg den där, den var riktigt fin! Underbart bygge...

/Manray/
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Jo någon stripp evenemang kommer jag köra. Kan bli värdelösa regler nästa år så då kanske jag inte får köra på vissa arrangemang.
Vi får se!

Kul att ni tycker den är fin, hemskt mycket jobb nerlagt:(

Mvh Andreas

bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Ang autosol så finns de faktigst bättre saker som inte ens kostar hälften. Men vad de är för medel är hemligt:)

Ett tips är Biltema=)

ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Ja den där stod man och dreglade på ett tag, hehe inträffade en ganska rolig händelse då jag står vid din bil och fotar, kommer fram två killar, och den ena pekar på turbon, (först på kompressor huset, och sedan på avgashuset) och samtidigt berättar för sin polare om hur coolt det här bygget var med dubbelturbo.. ;)
Jag skulle rösta på den, men fick tidsbrist och blev tvungen att åka därifrån. Imponerande bygge och smakfullt stylad.
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
rawsezx: Hehe

Jag stog inte vid bilen så mycket för de var rätt dumma frågor som ställdes då:)

Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Helt otroligt skön bil Andreas! Man blir fuktig i blicken.. =)

Ska nog önska mig en av jultomten tänkte jag.. ;)
sc
637
schumi
e30 318is -90
appropå dumma frågor :)

ungefär en dm till höger om plenumkammaren sitter det en sak som ser ut som en kromad coca-colaburk med ett litet filter ovanpå. vad är det?
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
schumi:

Vevhus ventilationsburken!
Som det ska gå en slang till ventilkåpan,som inte finns på bilden...

sc
637
schumi
e30 318is -90
varför har man en sån burk?

på min 318is och på min förra e21 323i så går det bara en slang från ventilkåpan som sen hänger fritt i luften. jag vet att det var så på 323'an i alla fall och jag tror i alla fall att den hänger fritt på is'en.
på min sporthoj är ventilationsslangen från vevhuset dragen in i luftburken så att motorn får i sig lite svag oljablandning därifrån vilket ska va bra.

vad gör din ventilationsburk? leder den tillbaks till plenumkammaren eller nått sånt?
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Japp orig så går den in i insuget igen.men de vill man inte på en trimmad maskin.
Om det nu följer med nån olja upp ur vevhus vent så samlas de i burken, på så vis så ser man lite hur maskinen mår...
+att man inte för ha öppen slang hänga på en täving

Fl
113
Flygarn
325iA -88
325ix -90
2002T -73
Va e de för värdelösaregler?

Mvh Fredrik
li
462
limmet
E30S50 turbo 814hk 1075nm
FÖRJÄVLA SNYGGT BYGGE!!!!!!!!!!!!!!!! ... Hadde varit kul om man själv kunde ha sån finish på sina grejor... Mvh Limmet

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hmmm, ja huga. Bara bilen i sig en ruskigt snygg bil. Å motorn sen.... All min respekt. Bra Bygge.
svintoleffe
Tycker du ska vara stolt , det har blivit så snyggt ditt bygge nu.
Jag skulle då vara stolt över ditt bygge ialla fall, om jag hade ägt den vill säga.

MVH Leffe
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Tackar!

Jo jag börjar bli nöjd nu också,blir väl lite små ändringar bara

Ti
2.587
Ticco
420i -14
Ja grattis Andreas!

Har du haft igång å kört lite tuffare med den vevhusventilationen?
Från början byggde jag en lite mindre burk, men ungefär lika stort filter. På min började den trycka ut oljan i bak kant på ventilkåpan så jag var tvången att åka med petflaska.
Ska försöka göra en ny i vinter med lite större filter.

//Ticco

www.ticco.com
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Ticco: Nu när vi kört min motor så kommen de ingenting alls ur vevhus ventilation,den är helt tät.

Men nu med nya reglerna så ska vevhusvent burken vara på 1gallon = 3,8lit!!!!!!!!! Usch va stort

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.