|
|
|
|---|---|
|
Vilka spridare bör jag använda mig utav?? M50 Motor 2.5 liters Vanos 16 Agg Intercooler 0.4 - 0.5 bars laddtryck ej kompsänkt för övrigt är allt annat är orginal Vill ej fläska på för mycket nu.. men vill att det ska funka bra ihop. Tacksam för svar snarast Norman | |
Bmw ludde |
Länk (räkna med ca 300hk) (Vill bara göra dig uppmärksam att du kan få problem med trafikförsäkringen om du turbokonventerar) |
|
Ja det är jag helt medveten om.. Men du ska ha ett supetack.. Ste |
|
|
Norman hehe nu vet du det.. Nää men allvarligt talat så vore det ju inte så väldigt kul ifall du nu skulle råka gasa lite väl mycket och hamna bredvid vägen.. Tåls ju alltoid att tänka på en andra gång. men visst är det frestande. Tror mig Ste |
|
|
Jaha är du här nu o far. Som tidigare inlägg du ska ha jättetack för länken. verka finnas lite på dreas sida att läsa lite om. 300Hk hade jag ju inte trott på snarare runt 280 men det får tiden utvisar =) Tack iallafall Norman |
|
|
enligt gik-häftet så behöver du så här stora spridare effektmål 192hk*1,5=288hk (288*500/6)/0,9=267cc jag hade bara denna formel på ett papper här på skrivbordet så jag kommer inte ihåg vad alla parametrar va men denna beräkning är gjort med en 30% marginal på spridarna har jag för mig. skaffar du spridare som är 267cc eller lite mer så är det lungt. snäppet mindre borde väl funka också. |
|
|
eller om du vill köra extrasprut så gör du så här: nu vet jag inte hur stora orginalspridarna är men vi säger att dom är på 200cc. 267cc*6=1602cc 1602-(200*6)=402cc alltså du kör med orginal och extraspridare som levererar 402cc. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.