|
|
|
|---|---|
bille |
tjenis! någon som vet hur man tar bort framrutan utan att skada den ringde till skroten där jag bor dom sa att det är inte lönt att försöka om man inte vet hur man gör dom viste inte själva hur man går till väga eller är det nån som har en till salu eller vet om vad man kan få tag på en? är den dyr? bilen är en bmw 730i-88 hoppas på svar rätt tråkigt att köra omkring med en trasig framruta. |
|
Om det man ska plocka från en bil med gummi list, får man trycka ut rutan alt skära sönder gummilisten. Limmad ruta, tja bara att glömma det |
|
| Om rutan inte är limmad så tar du med dig en kompis till skroten. Sedan tar du av dig skorna och sätter dig mitt i bilen och trycker ordentligt med båda fötterna mot överkanten av rutan, med typ en halvmeter/meter mellan fötterna, prova lite... och kompisen får stå utanför och ta emot rutan när den släpper... för det mesta funkar det bra och ibland går det även med limmade rutor... | |
| E32 har limmad vindruta. Även om det ser ut som om man har fått bort en sån hel, så är det "alltid" nån liten flisa som gått i kanten. När man sen monterar den så sätter man den under så högt tryck att den spricker. | |
| Vadå högt tryck när du limmar en ruta!!!!!!!!!! | |
mackan325 |
Jag har sett folk 'montera' bort limmade rutor med genom att såga med tråd (ståltråd?) Vet ej om det är att rekommendera men det verkade funka iaf. |
|
En limmad ruta går EJ att trycka ut med bara fötterna,man sågar ur den med hjälp av en "pianotråd" Den monteras med nytt purlim och handtryck endast. |
|
|
Hur kan du va så jä**a sniken så att du går och köper en vindruta på skroten?! Gör du samma sak med bromsskivorna?! Byt istället rutan på försäkringen...max 2000i självrisk. Det är inte nån jä**a SAAB 99 eller Volvo 140 du kör!! Fattar inte hur folk tänker. Dom köper en BMW och tror att den går att lappa ihop med tejp och ståltråd. Har du inte råd med BMW....byt bil! |
|
|
Låter som om det är vettigast att skaffa en ny ruta... Simon |
|
bille |
Martin maila mig ditt tele nummer så kan vi mötas upp nånstans å snacka om vindrutan 730i -88 till salu 25000kr |
|
Marin, Gaffatejp och ståltråd är bra till mycket, bl.a att mer eller mindre provisoriskt laga gamla bilar. Om man är händig och kan fixa saker billigt så är väl det bra. Hade det här varit BentleyPower så kanske man har rätt att bli uppförd, men BMW är ju trots allt en vanlig och bra bruksbil. /göran, gubbe/ |
|
| Jag finns i Norrköping, så när du har vägarna förbi kan vi åka till en glasmästare så fixar dom rutan åt dig. Maila. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.