|
|
|
|---|---|
|
Fel på spindellederna är ju ett standardproblem på BMW-bilar. Så även på min enligt bilprovningen. Efter att ha ryckt en bra stund i framdäcket samt rådfrågat sin kollega kunde han konstatera att spindelleden var kass på höger sida. Knappt märkbart glapp alltså. Så kom jag över den här sidan. Länk när jag sökte lite på nätet angående spindelleder. För här på forumet finns det ju andra som har fått anmärkning på spindellederna trots att dom precis bytt dom osv. Någon som vet mer? | |
|
beror väl på hur man får dom bytta? köp lederna sjävl(billigast) och byt hos auktoriserad BMW verkstad, betala endast för montering, blir inte så dyrt.. sen om du får prob. hos bilprovningen e de bara att vända tillbaka mot verkstaden igen.. |
|
|
Spindellederna är verkligen dåliga. Bilprovningen har en experimentverkstad som jobbar med typfel på olika bilar, speciellt med glapp i leder och liknande. Konstruktionen av de aktuella lederna har funnits vara under all kritik dålig, det har även konstaterats att det förekommer glapp i fabriksnya leder. Det konstiga i hela historian är att BMW trots att de mycket väl känner till bristerna inte åtgärdar det. Samma spindelleder används fortfarande på fabriksnya bilar, fast nu integrerade i länkarmen. Detta gör inte leden ett dugg bättre utan medför bara en kännbar merkostnad när leden blir glapp... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.