|
|
|
|---|---|
|
Min bensintank läcker när det är över 45 liter i den, men inte annars. Vad kan det bero på? Alexander Fäldt ///320i -87 | |
| Jag har samma problem min 325 -88 och jag skulle gissa på att problemt är ROST. | |
|
Kan bero på att hålet i tanken är en bit upp, så när du fyller på 45 liter bensin når bensin upp till hålet. :! |
|
|
Det är inte ovanligt att det är kröken ner till tanken!!! BMW åt folket! |
|
Cabrio |
Det kan vara skarven som börjat rosta när det sedan blir mycket bensin i tanken ökar trycket och det sipprar ut. hade samma problem på min tidigare bil. |
|
jag har samma J-vla problem med min efter 35 liter speciellt när jag svänger till höger börjar det forsa.... fan också med tanke på dagens bensinpris o så mycket som bilen drar så e varje ml viktigt. Bmw fanatiker |
|
| Ja tyvärr så är det rost antingen i mittskarven eller på ovansidan av tanken finns det ett litet rör där en slang går in i tanken, "bara" att byta tank. En icke orginal kostade ca 2300:- när jag skulle byta på min 320 84:a för tre år sedan. Hörde att någon hade frågat vad det kostade och få den bytt 8500:- hade nån verkstad sagt vet inte ifall det var på bmw, kardan och avgasrör måste monteras ner. | |
|
Farsan har samma problem på sin 525:a E34 och det är luftnings röret till tanken som har rostat sönder lite så när det är över 20-30 liter i tanken så läcker den. /CD |
|
snake |
Kolla om klamman till slangen från påfyllningsröret håller tätt.Det var felet på min 320 det läckte också när tanken var full Snake |
|
Lätt bytt?? /Alex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.