|
|
|
|---|---|
|
Så vare hänt igen! Skulle igår lägga på v-hjulen men icke! Ett par av bultarna som håller spacer-plattorna sitter fast - naturligtvis med runda skallar som resultat. Finns det någon RUTINERAD i Stockholmstrakten som kan hjälpa mig. Dvs en som gjort det förut. Hade samma problem på en tidigare bil - en mindre verkstad höll på 9 tim med en bult och förstörde en s-platta på köpet. Därav min fråga om någon som kan. | |
|
ett tips som förekommer i samband med borttappade låsmuttrar är att svetsa fast en ny mutter på den gamla. Men man kanske inte kommer åt att göra det med en spacerplatta....? Eller borra ett hål och banka i en bra torx. Prova Sök inlägg. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Tack, prexsis vad grabbarna höll på med en hel dag! Svetsen släppte hela tiden. | |
| Ett tips inför nästa gång du bytet däck. Smörj in bultarna, så är det inga problem att få lös dom, eller att man drar sönder skallen. | |
|
Ett tips kan vara att du tar en krafthylsa med underdimension o klappa på den med slägga,gör du rätt följer allt med.Har praktiserat detta ett flertal gånger bla på låsbara bultar. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
| Annars så får du borra och använda en s.k "grispitt" | |
TJafs |
det finns ett verktyg osm är 6lr 8 kantigt legerat stål pinne som är gjort för det men dom är svin dyr och mkt bättre än grispittar för dom utvigar bulten när du gängar in den. så far och hör med någon mek firma om dom har det minns inte var det hette men jag har använt det och det funkar hur bra som helst |
|
trucker: Vad jobbar du med ?? Säljer du billiga fälgar utan låsmuttrar ??;-)) A |
|
| Otto von Diesel: Om du har med dig ett gäng tegelstenar så får du 10% rabatt... näe usch nu börjar det att bli OT ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.