|
|
|
|---|---|
|
Tror det ska sitta ZKV strålkastare på min projekt bil, men förra ägaren tog båda strålkastarna till hans krockade bil. Fick dock med en sprillans ny Hella strålkastare. Behöver således köpa en till, då det är 2 (nähe?!) :D.. Min fråga är, kan jag köpa en till Hella och sätta dit, eller ska jag sälja den nya fina jag har och köpa 2 ZKV?.. Har tittat på spängskisser och ser ingen egentlig skillnad på dom.. Tacksamm för så mkt upplysning som möjligt!. +++++ beggz +++++ | |
| Det finns Hella, Zkv och Bosch och enligt vad jag hört funkar det INTE att skifta. De brukar vara mycket noga på verkstan att verkligen kolla vilket fabrikat du har. | |
|
Som sagt, det skiljer lite grann på dom så mitt tips är att du beställer det fabrikat som suttit innan. Se till att du får med "pluppar" också om du har det nu. |
|
|
Vänta lite nu! Om man byter HELA strålkastaren skall det väl inte spela någon roll! Däremot passar inte de ingående delarna mellan tillverkarna, t ex kan du inte montera ett BOSCH-glas på en ZKV-strålkastare... Däremot kan de olika fabrikaten se lite olika ut, men det är "bara" estetiskt. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
enligt t.ex. motornord eller mekonomen är det samma glas till Hella och ZKV (samma best. nr) "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Ok, då kommer jag satsa på att försöka hitta en till strålkastare av model Hella i bra skick att sätta på.. Hoppas det inte orsakar några problem... Tack för hjälpen +++++ beggz +++++ |
|
|
Yes, ni har naturligvis observerat att jag svarat på om man kan byta glasen mellan de olika fabrikaten och inte hela strålkastaren. |
|
|
hehe, jo :). som sagt, jag pratar om kompletta strålkastare. +++++ beggz +++++ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.