|
|
|
|---|---|
|
En del föröker verkligen luras...eller så är dom bara helt dumma & okunninga... "Original BMW Motorsportfälg...suttit på en E39..." När det så uppenbart rör sig om en 16" M3 Cab KOPIA....och han försöker sälja det som en "dyr" original //M fälg till nån stackare, då kan jag inte bli annat än förbannad.... Länk /K | |
|
Rätt vanligt vid försäljning av Schnizter kopior och Rondell fälgar också, såklart med ditklistrade BMW klistermärken. Trist att se... /Wille |
|
|
Hur ser ni att det inte är orginal? /Erik |
|
|
För det första så tillverkade inte BMW den modellen (M3 Cab / GT) i 16"....och texten på sidan ska vara "BMW Motorsport" Dom ser allmänt taskiga ut också.... |
|
ErikNilsson |
Det är nog först och främst lättast att se genom att det inte finns något hål mellan ekrarna. Hål finns det naturligtvis men inte den smala avlånga glipan mellan ekrarna alltså. Förstår problematiken med svenskan här men ni förstår nog. Dessutom fanns väl aldrig original //M fälg som 16", på M3 cab finns ju bara 17". Sedan ser du att det finns 5 st små hål mellan de stora hålen för muttrarna. Vid dessa ska det även finnas en urgröpning där M-loggan ska sitta om de är äkta. |
ErikNilsson |
Där hann Mosse före mig ja. Men att de ser allmänt taskiga behöver ju inte betyda att de inte är original =) |
|
Finns för det första inte i 16". Ser dessutom annorlunda ut, så här ser orginal ut: Länk Utan motorsport graveringen på denna bild, orginal fälg till M3 cab på bilden. /Wille |
|
| Undrar varför han betalt 3kSEK styck för sådana urdåliga kopior, dessutom 16 tum ;) | |
|
Förmodligen blev han lurad och vill nu ge igen... :) Skämt åsido, tror knappast han betalt 3000 / st för dom som han påstår. |
|
|
Vill inte skapa en storm i ett vattenglas här... Men man ser ganska ofta annonser som denna tyvärr, mest arg blir man när någon galning föröker pådyvla att han säljer "äkta BMW kryssekerfälgar" när det är Rondell 58 med ett billigt BMW emblem i mitten, när dom dessutom sätter ut "nypris 20.000:-".....så får man lust att ringa upp och hyvla av dom! |
|
|
Mosse: Nu har du för mycket fritid igen...;DD Ska inte disponent Klas gå och jobba istället?! :)) M V H Stephan |
|
Gemini__ |
Hej! Mailade killen ifråga, och frågade lite kring dessa fälgar. Det enda som jag fick till svar var: -Varför står det Motorsport då? Men bara för att det står "MOTORSPORT" på dem, borde inte göra att han antar att det är original "BMW MOTORSPORT"-fälgar. Jaja, har han betalat 3000:-/st för dessa är det lite synd om honom. Mvh: Thomas Länk |
|
Hittade orginalfälgarna :) Länk /Erik |
|
Gemini__ |
"WilleW" hittade dem före dig =) Här ser du fälgen med texten: "BMW MOTORSPORT". Bild nr 4. Länk Mvh: Thomas Länk |
|
Haha...Disponent Klas har lite för mycket fritid på jobbet ibland! ;)) Allt bra Stephan? Hur mår bilarna?? /Klas |
|
|
Vi mår alldeles utmärkt. B10:an kommer nog bli extra bortskämd till nästa säsong om jag hinner med allt...Antar att du fortfarande velar ang. fälgbyte?! ;))) och som toppen på tårtan så ska du nu välja bromsskivor också. :DD Har du kvar Primeran? M V H Stephan |
|
|
Haha, jo men bromsskivor är inte lika svårt att välja mellan! Helt otroligt, snart har jag haft M3:an i FYRA år..nytt rekord för mig! Japp Primeran är kvar, tills su kommer med ett erbjudande jag inte kan tacka nej till! ;) Hörs! Klas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.