|
|
|
|---|---|
|
Vad skall man med all effekt till igentligen? Om men nu i teorin skulle kunna plocka ut ca 700hk i en borrad M5 E 39 med smidda stakar och allt nödvändigt, men det är ju ingen här som tänker på hur väl tyska ingenjörer anpassat cassie och drivlina för just den effekt som bilen leverars med original. Man kan ju trimma och mappa motorn för att få den att gå bra och öka toppfarten (även om den inte testas så ofta ). : ) MEN 402 meter kräver ju så mycket mer än motor. Det handlar ju om att få fäste på skiten också...... Har trimmat min M5;a men jag anser inte att det behövs mer effekt nu för nästa steg måste bli greppet i marken MM | |
KaLLeSpeCiaaL |
först grepp sen trim jag har pirelli rosso däck på min m5,,265 bak,och 245 fram,10x18 fälg oz-racing bak,8½x18 fram 3.6 DEN HÅLLBARASTE M5:an |
KaLLeSpeCiaaL |
ska trimma bilen nu 3.6 DEN HÅLLBARASTE M5:an |
|
Chassi och drivlina (kopplingen undantagen) pallar betydligt mer kraft. Däremot behövs det mer grepp bak. Lätt ordnat med R-däck. Kopplingen behöver förstärkas åsså. Sen är väl knappast E39 M5 byggd för strippen. Den kan så mkt mer än så. Om det nu är det man vill så kan man höja den bak och använda sig av en mjukfjädring och däck med högre profil så skall du få se på grepp. Tyävrr har man sabbat bilen |
|
|
Fan också. : ) Man skulle ha en M5;a med rallycross egenskaper och en med om man får säga så original egenskaper. Det är ju just det jag menar, att man sabbar bilen om man latjar för mycket. Man kan ju köra med 16" bak och mindre bromsar för att få på fälgarna och sen köpa en 90/10 fjädring bak och ha 0,8 kg tryck i bakdäcken men det passar nog volvon bättre för. ; ) Om inte annat så är den lättare att labba med. BMW är ju redan så fulländad som DEN kan bli MM |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.