AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
622

Byte till 735ia

zi
26
zico

320i-95
Tja

Funderar på byta till mig en E38 med större motor och då har jag hittat en 735ia 1997 med ganska mycket utrusting bl a tv/navi dock ej elstolar. Är det nån som har synpunkter på detta. Tack på förhand. Alla tips är välkommna..
Ras.mus
Ja, vill du betala bensinen så är det säkert vettigt! Ju större motor i en så stor bil desto bättre. Sedan får du söka igenom vilka vanliga fel som finns på 2,8 resp 3,5:an. Sen tillkommer ju lite ökade servicekostnader förstås, men det har du säkert redan insett...

Jag har själv en gammal 735:a men då är det en 6:a. Jag tycker att den motorn är lite klen för bilen men det är ju en smaksak.
zi
26
zico

320i-95
Hallå där igen.

Är det ingen förumtom Ras.mus i det här forum som har synpunkter? väntar på alla svar tack!!
Scheckheft
Hej
735 är ingen dålig bil men jag skulle satsa på en 740 om du ska ha en V8. Köp en med 4,4l motorn från 3/96. Angående utrustning: köp ett ex med komfort-/eller konturstolar = mycket bra sittkomfort. Ordet fullutrustad förekommer i många annonser; enligt min åsikt ska man ta detta med en stor nypa salt med tanke på de utrustningsdetaljer/paket som finns på E 38 modellen. Angående servicekostnader: marginella skillnader mellan motorvarianterna.

Mvh
Scheckheft
___
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.